کد خبر: ۲۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: یک میلیارد و 727 میلیون دلار کالا در 9 ماه گذشته از مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان به عراق صادر شد.
مرادعلی تاتار روز یکشنبه  وزن کالاهای صادر شده در این مدت را چهار میلیون و 516 هزار تن اعلام کرد. 
وی عمده کالاهای صادر شده از مرزهای پرویزخان و خسروی قصرشیرین به عراق را شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولرآبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار اعلام کرد. 
وی اظهار کرد: از مجموع صادرات صورت گرفته یک میلیون و 579 هزار تن کالا به ارزش 200 میلیون دلار از مرز رسمی خسروی و دو میلیون و 937 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 527 میلیون دلار از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین میزان واردات سوخت مازوت از مرزهای پرویزخان و خسروی از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه را یک میلیون و 993 هزار تن ذکر کرد و اظهار کرد: این میزان سوخت به وسیله 79 هزار تریلر کشنده وارد کشور شد.
تاتار بیان کرد: مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین هر سال حدود 54 درصد از مجموع صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود. 
روزانه به طور میانگین 800 تا یک هزار دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای ایرانی را به عراق حمل و صادر می کنند. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که مرز پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی نیز با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
نام:
ایمیل:
* نظر: