کد خبر: ۲۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
بجنورد - مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: منازل روستایی موریانه زده این استان به منظور بازسازی منازل خود۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.
علی محمدی با اشاره به خسارات ناشی از موریانه‌ها، افزود: در راستای بازسازی منازل موریانه زده روستایی ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات از سوی بنیاد مسکن خراسان شمالی پرداخت می‌شود.

وی گفت: از سال ۸۵ تاکنون بیش از پنج هزار واحد مسکونی شهری و روستایی موریانه زده در استان شناسایی شدند که بیشتر این واحدها در شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان قرار دارد.

محمدی اظهار کرد: با توجه به به تمهیدات انجام شده در خصوص منازل موریانه زده این منازل باید بازسازی شوند و متاسفانه راه پیشگیری قطعی برای جلوگیری از خسارات موریانه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم سقف برخی از منازل روستایی استان از چوب ساخته شده‌اند، افزود: بنیاد مسکن خراسان شمالی با اجرای طرح‌های مقاوم سازی و نوسازی منازل مسکونی روستایی و همچنین اعطای تسهیلات، سعی در سوق این منازل به سمت منازل شهری دارد.

محمدی گفت: از مجموع واحدهای مسکونی موریانه زده استان حدود یک هزار واحد تاکنون برای بازسازی، تسهیلات دریافت کرده و مابقی نیز تا کنون متقاضی دریافت تسهیلات نشده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه مقابله با موریانه‌ها کار دشواری است از این جهت تنها راه مقابله بازسازی منازل است.

به گفته وی بهسازی منازل در از بین بردن موریانه‌ها و رفع مشکل موریانه زدگی تاثیر چندانی ندارد.

منبع:مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: