کد خبر: ۲۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
مسئول اطلاعات هوانوردی خاورمیانه در ایکائو خبر داد
مسئول اطلاعات هوانوردی خاورمیانه در ایکائو با بیان اینکه ترافیک هوایی در دنیا هر ۱۵ سال یک بار، دو برابر می‌شود، گفت: در خاورمیانه هر ۶ سال یک بار ترافیک هوایی دو برابر می‌شود‌ اما در ایران طی ۵ سال گذشته ترافیک هوایی ۴ برابر شده است.
 امروز در شرکت فرودگاه‌های کشور یکی از مهمترین نقشه‌های هوانوردی که تا پیش از این در شرایط تحریم به سختی از خارج کشور تهیه می‌شد و با تلاش متخصصان داخلی بومی‌سازی شده است، رونمایی شد.

‌در این مراسم، مسئول اطلاعات هوانوردی خاورمیانه در ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) اظهار داشت: صنعت هوانوردی به عنوان صنایع حمل و نقل کلیدی در حوزه کسب و کار جهانی با مشارکت 2 هزار و 200 میلیارد دلار سالانه در GDP کشورها نقش بسزایی دارد.

نیک‌نژاد افزود: سالانه 3 میلیارد نفر مسافر و 5 هزار و 700 میلیارد دلار کالا توسط سیستم حمل و نقل هوایی جابه‌جا می‌شود.

وی با بیان اینکه ترافیک هوایی هر 15 سال یک بار در جهان دو برابر شده است، گفت: در خاورمیانه سالانه 14 درصد رشد ترافیک هوایی داریم که در واقع هر 6 سال یک بار، ترافیک هوایی دو برابر می‌شود‌ اما در ایران طی 5 سال گذشته ترافیک هوایی 4 برابر شده است.

مسئول اطلاعات هوانوردی خاورمیانه در ایکائو افزود: در 5 سال گذشته ایران 300 درصد رشد ترافیک هوایی داشته است که در بخش پروازهای عبوری این رشد از سپتامبر 2013 به دلیل جریانات فضای اوکراین آغاز شد.

نیک‌نژاد ادامه داد: در 1.5 سال که پروازهای عبوری از فضای کشورمان افزایش یافت برخی از کشورها شیطنت‌هایی داشتند تا فضای ایران را نظیر آسمان سوریه و عراق ناامن کنند اما موفق نشدند.

وی ادامه داد: آسمان ایران فضای امنی برای پروازهای عبوری است و قابلیت‌های زیادی در ارائه خدمات به این پروازها داریم البته طبق الزامات ایکائو با افزایش ترافیک و سهم حمل و نقل هوایی باید تجهیزات، نیروها، ظرفیت و کاربری هوایی کشورها ارتقا یابد.

مسئول اطلاعات هوانوردی خاورمیانه در ایکائو بیان کرد: ایران 6 برابر نرخ جهانی و 2 برابر نرخ خاورمیانه افزایش ترافیک داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: