کد خبر: ۲۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
مشاور وزیر صنعت عدم صادرات و حضور در بازارهای کشورهای همسایه زمینه را برای جعل و ثبت برند ایرانی فراهم کرده، گفت: این موضوع به سبب عدم وجود برنامه مشخص برای صادرات در کشور است.
حمیدرضا مودودی در نخستین گردهمایی میز ملی ماکارونی که امروز در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی برای رسیدن به مرز صنعتی شدن رقابت‌پذیری است که باید آن را فرا بگیریم و رقابت پذیر باشیم.

 وی با بیان اینکه در این راستا از بخش خصوصی انتظار می‌رود شرایط را به‌گونه فراهم کند تا بهترین‌های این بخش با کمترین مشکل در بازارهای هدف فعالیت داشته باشند، افزود: باید زمینه برای حضور در بازارهای هدف در منطقه فراهم شود و این درحالی است که تاکنون نتیجه‌ای که در نظر داشتیم را دریافت نکرده‌ایم.

مشاور وزیر صنعت با اشاره به حمایت‌های میز ملی ماکارونی از شرکت های تولیدی این عرصه در کشور تصریح کرد: 100 هزار تن صادرات ماکارونی، 80 میلیون دلار هزینه را در برمی‌گیرد و در این راستا به راهکار احتیاج داریم تا این رقم به یک میلیون تن برسد و ظیفه دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه از مکالماتی که دائما درد را تکرار می‌کند به نتیجه‌ای نمی‌رسیم، گفت: اگر بخش خصوصی در تدوین نقشه راه این واحدها حضور نداشته باشد، تحقق اهداف تجاری این حوزه محقق نمی‌شود.

مودودی با اشاره به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های جدید در حوزه توسعه تولید ماکارونی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بخش خصوصی طرح‌های خود را در این زمینه به سازمان توسعه تجارت ارائه دهد.

وی به موضوع جعل برندهای ایرانی توسط کشورهای همسایه، گفت: متاسفانه ما در آن کشورها حضور نداشته و صادرات نداریم و به همین سبب آن‌ها با استفاده از این موقعیت، برندهای ایرانی را به نام خودشان ثبت کرده‌اند که در این راستا پیله‌ورها و واسطه‌ها بیشترین سود را می‌برند.

رئیس میز ملی ماکارونی با بیان اینکه تبلیغات و هزینه ما صرف می‌شود ولی در نهایت به نام سایر کشورهای جعل کننده تمام می‌شود، اظهار داشت: برنامه مشخصی برای صادرات وجود ندارد و انتظار می‌رود نتیجه این میز الگو و راهبردی برای توسعه بازار در حوزه‌های مختلف باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های داخلی کشور در عرصه تولیدات گفت: برنامه‌ای مدون و شرکت واحد تخصصی صادراتی با برندی مشخص باید به سمت واحدهای هدف سوق داده شود تا هزینه بازاریابی و سایر هزینه‌های تولیدکنندگان کاهش یابد که این امر تخصصی بازار و ارزیابی رقبا را نیز به دنبال دارد.


منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: