کد خبر: ۲۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، از افزایش سالانه ١٠٠ میلیون مترمکعب گاز به تولید روزانه از میدان گاز پارس جنوبی خبر داد و گفت: از سال ٩٢، اولویت بندی فازهای پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و اکنون شاهد این افزایش تولید هستیم.
به گزارش وزارت نفت، مهدی یوسفی با بیان اینکه در مدت یادشده، ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی، حدود ٢٠٠ میلیون مترمکعب افزایش یافته است، افزود: مقدار تولید گاز از حدود ٣٠٠ میلیون مترمکعب به حدود ٥٠٠ میلیون مترمکعب رسیده است.
وی از مثبت با اشاره به اینکه تراز گاز در کشور مثبت شده است، تاکید کرد: هیچ کمبودی برای تامین گاز مصرفی مردم در نقاط مختلف کشور حتی برای روزهای سرد و پرمصرف سال وجود ندارد.
یوسفی با بیان این که سال گذشته، ٢٠ میلیون تن معادل ٢١ میلیارد دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادرات انجام شد، افزود: این مقدار حدود ٤٠ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را شامل می شود و این موفقیتها در شرائطی حاصل شده که شدیدترین تحریمها بر صنعت نفت سایه افکنده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه از افتتاح فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی نیز به تولید ٨٠ درصد رسیده و گاز به فاز ١٩ پارس جنوبی نیز وارد شده است و امیدواریم با این روند تا سال ٩٦ پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی بسته شود.
یوسفی با بیان اینکه این توسعه و پیشرفت جز با همراهی و همدلی همه اقشار محقق نمی شد، ادامه داد: همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، مسئولان و کارکنان منطقه یژه پارس این موفقیت ها را رقم زده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: