سید مجتبی جعفری زوج، راه رسیدن به این راهبرد را نزد روابط عمومی های سازمان ها تبدیل تبلیغات مستقیم به تبلیغات پنهان می داند.
وی
در گفت و گو با تجارت آنلاین بیان کرد: سازمان های موفق، امروزه سرنوشت
خود را به دست روابط عمومی ها سپرده اند و روابط عمومی ها نقش منعکس کننده،
تقویت کننده و حتی خاموش کننده افکار و اخبار را به دست دارند.
با این
حال این نویسنده عقیده دارد که بسیاری از سازمان های کشور روابط عمومی را
بخشی از جریان اصلی مدیریت تلقی نمی کنند و مسئولان روابط عمومی را مشاوران
مدیر در حل مسائل و مشکلات سازمان به حساب نمی آورند.
جعفری زوج، هدف
از نوشتن کتاب خود را معرفی روابط عمومی و جایگاه آن پرداخته است و می
گوید: این کتاب بر مقوله های بهبود جایگاه روابط عمومی تمرکز کرده است و به
عنوان ابزاری آموزشی برای کمک به بهبود و افزایش بهره وری وسازماندهی
برنامه ارتباطات در روابط عمومی بسیار کارآمد است.
کتاب «روابط با عموم در روابط عمومی» را سید مجتبی جعفری زوج با همکاری مریم فلاح هکی نوشته و انتشارات رُخشید آن را چاپ کرده است.
این
کتاب یک مقدمه و یک پیش گفتار دارد و با تعریف روابط عمومی و ویژگی های
آن، معیارهای سنجش کارشناسان روابط عمومی و دیگر مباحث مربوط به روابط
عمومی در هر سرفصل ادامه یافته است.
یکی از ویژگی های این کتاب،تمرکز آن بر شناساندن رسانه هاست و بخشی از کتاب به معرفی رسانه های نوین همچون اینترنت اختصاص یافته است.
آموزش هایی در زمینه خبر و ارزش های خبری، مصاحبه، تشریفات و روابط عمومی الکترونیک از دیگر بخش های این کتاب است.