کد خبر: ۲۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
معاون اول قوه قضائیه گفت: توجه به اهمیت برگزاری انتخابات در آینده و نقش آن در امنیت کشور مدنظر کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باشد.
دادگستری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در همایش نمایندگان دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات دادگستریهای سراسر کشور در مشهد گزارش داد: نخستین وظیفه کارگزاران نظام در برابر انتخابات مهم پیش رو شناخت اهمیت این انتخابات برای آینده، امنیت و رشد و تعالی کشور است.
وی افزود: آراء مردم امانت و به فرموده رهبر معظم انقلاب حق الناس است لذا دستگاه قضائی باید در چارچوب قانون به تکالیف خود در برگزاری یک انتخابات اخلاقی، قانونی و پرشور عمل کند.
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی مساله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حضور حداکثری مردم در انتخابات بکار ببندند.
وی گفت: توجه به معیارهای یک نماینده اصلح از مهمترین شاخصه هایی است که باید به صورت ویژه مورد توجه رأی دهندگان قرار گیرد.
حجت الاسلام اژه ای با اشاره به اهمیت جایگاه نظارت و ارزشیابی در دستگاه قضائی افزود: این بخش از دستگاه قضائی تاکنون به وظیفه خود به نحو مطلوب عمل کرده و در واقع بخش عمده ای از سلامت کار دستگاه قضا در گرو عملکرد این تشکیلات مهم است.
وی رمز موفقیت کار در مجموعه دستگاه قضائی را خدمت در چارچوب شرع و قانون ذکر و بیان کرد: نظارت و ارزشیابی کاری سخت و مهم است.
معاون اول قوه قضائیه گفت: حق محوری و قانونمداری اصل مسلم حاکم بر دستگاه قضائی است، قضات باید در چارچوب شرع و قانون شجاعانه و قاطعانه با هرگونه تخلف و قانون شکنی به ویژه در حوزه هایی که ارزشهای اسلام و انقلاب را هدف گرفته برخورد کنند. 
وی در ادامه به فتنه سال 88 اشاره و بیان کرد: دشمن در فتنه سال 88 می خواست با یک جنگ نرم و انقلاب مخملی تمام عیار به اسلام و ایران ضربه بزند.
او افزود: طراحان اصلی این فتنه به دنبال سرنگونی نظام بودند که با هوشیاری مردم و هدایت حکمیانه رهبر معظم انقلاب به شکست انجامید.
حجت الاسلام اژه ای گفت: حماسه نهم دی یک عنایت الهی بود و مسئولان و ملت بزرگ ایران نباید این عنایات و الطاف الهی را فراموش کنند. 
وی افزود: مردم از ابتدای انقلاب همواره دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده اند و امروز تکلیف مسئولان است که با خدمت خالصانه وظیفه خود را نسبت به مردم و نظام ادا کنند.
همایش دو روزه نمایندگان دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات دادگستریهای سراسر کشور در مشهد امروز پایان یافت.
علی اردکانیان مدیر روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش رسانه ای نبوده لذا اخبار آن فقط از طریق روابط عمومی در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: