کد خبر: ۲۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در بخش آب در کشور داریم و با اعتبارات تخصیص یافته ۵۰ سال طول می‌کشد تا به بهره‌برداری برسد، گفت: ناکارآمدی تاسیسات آب باعث شده تا بخش آب جاذبه‌ای برای بخش خصوصی نداشته باشد.
رحیم میدانی در جریان بازدید اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از وزارت نیرو گفت: کشور وارد تنش آبی شده است به طوریکه ناکارآمدی اقتصاد آب باعث شده تا بخش آب جاذبه‌ای برای بخش خصوصی نداشته باشد.

وی افزود: 150 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در بخش آب داریم که با این اعتبارات تخصیص یافته 50 سال طول می‌کشد تا این طرح‌ها به پایان برسد.

وی با تاکید بر اینکه 6 هزار روستا در حال حاضر با تانکر آب رسانی می‌شود، گفت: درخواست ما از دولت این است که از صندوق توسعه ملی 500 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه‌ها و 500 میلیارد تومان از این صندوق برای تجهیز توسعه مجتمع‌های آبرسانی روستایی تخصیص یابد.

میدانی با تاکید بر اینکه اگر این 500 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای سال آینده و برای تجهیز مجتمع‌های آب رسانی تخصیص یابد 7.5 میلیون نفر از جمعیت روستاها از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: در طول برنامه ششم توسعه باید به قیمت تمام شده آب نزدیک شویم و باز هم تاکید می‌کنم که آب دو نرخی نمی‌توان در کشور اعمال کرد.

میدانی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات آب کشور این است که تاسیسات آب مستهلک می‌شود گفت: ارزش تاسیسات آب کشور 100 هزار میلیارد تومان است، بنابراین اگر تنها 2.8 درصد از این ارزش را هزینه کنیم تنها 8 درصد این مبلغ را قادر هستیم هزینه کنیم، بنابراین این تاسیسات مستهلک می‌شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: