کد خبر: ۲۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
وزیر نیرو اعلام کرد:
وزیر نیرو با اعلام اینکه در دوره فعالیت دولت یازدهم هیچ سد جدیدی در برنامه ساخت قرار نگرفته است، گفت: ۱۱۵ سد در حال تکمیل است و ۲۸ سد نیمه کاره در مرحله بازنگری قرار دارد.
حمید چیت چیان گفت: میزان ورودی آب به سدهای کشور نسبت به سال گذشته بهبود یافته است و امیدواریم تا پایان سال شاهد بارش‌های خوبی در سطح کشور باشیم اما نمی‌توان با یکسال بارندگی خوب، انتظار از بین رفتن آثار تجمعی تداوم ۱۵ سال پدیده خشکسالی را در کشور داشت.

وزیر نیرو از افزایش ۴۵ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و تصریح کرد: میزان بارش‌ها در سطح کشور از رشد ۳۹ درصدی برخوردار است. در دو سال و نیم فعالیت دولت یازدهم، برنامه ساخت هیچ سد جدیدی در سطح کشور در دستور کار قرار نگرفته و مطالعات و برنامه ریزی تمام سدهای در حال ساخت مربوط به گذشته است.

چیت چیان ادامه داد: پروژه‌های سدسازی در حیات اجتماعی و اقتصادی یک کشور نقش مهمی دارند اما این سدها بسته به شرایط منطقه و وضعیت بارندگی ساخته می‌شوند و نمی‌توانند به طور مستمر در یک کشور همواره ادامه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات ساخت ۱۴۳ سد در سطح کشور در حال اجرا است اما اجرای ۱۱۵ طرح در اولویت و با سرعت پیش می رود و بقیه با توجه به شرایط بارندگی کشور در مرحله بازنگری و تجدیدنظر قرار دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: