کد خبر: ۲۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
جزئیات صادرات نفت ۲۸ دلاری
قیمت نفت سبک و سنگین صادراتی ایران در یک هفته اخیر بیشترین میزان کاهش را در بازار به ثبت رساند به طوری‌که قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران ۲۸ دلار شد.
در ادامه تندتر شدن شیب سقوط آزاد قیمت طلای سیاه در بازار جهانی، شاخص نفت سنگین صادراتی ایران به یکی از ارزان‌ قیمت‌ترین نفت‌ خام های موجود در بازار تبدیل شده است.

بر این اساس در معاملات منتهی به ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵ میلادی قیمت هر بشکه نفت سنگین صادراتی ایران با کاهشی ۶۴ سنتی به کمتر از ۲۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. ضمن آنکه قیمت هر بشکه نفت سبک صادراتی ایران از این کاهش قیمت در امان نماند.

در این مدت قیمت هر بشکه سبک صادراتی ایران با کاهشی حدود ۶۷ سنتی به ۳۱ دلار و ۷ سنت رسید، ضمن آنکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین صادراتی ایران ۴۸ دلار و ۲۸ سنت و بهای هر بشکه نفت سبک صادراتی ایران حدود ۵۰ دلار و ۳۴ سنت معامله شده است.

از این رو در حالی قیمت هر بشکه نفت سبک و سنگین صادراتی ایران به پایین‌ترین سطح در سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده، قیمت این دو شاخص نفت ایران در مقایسه با قیمت سبد نفتی اوپک، برنت دریای شمال، نفت وست تگزاس آمریکا، دوبی و عمان در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است.

علاوه بر این، در معاملات منتهی به ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵ میلادی بهای سبد نفتی اوپک با کاهشی ۷۸ سنتی به ۳۱ دلار و ۳۲ سنت، بهای نفت سبک و شیرین آمریکا با کاهشی ۴۴ سنتی به ۳۶ دلار و ۱۵ سنت در بازار رسید.

در همین حال، قیمت شاخص نفت دوبی و عمان با ثبت کاهش ۷۵ سنتی در بازار بشکه‌ای ۳۱ دلار و ۹۹ سنت در بازار معامله شد، ضمن آنکه قیمت نفت برنت دریای شمال هم با کاهش ۹۱ سنتی بشکه‌ای ۳۶ دلار و ۲۳ سنت به مشتریان عرضه شده است.

منبع:مهر

نام:
ایمیل:
* نظر: