کد خبر: ۲۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی کشور در ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری را ۱۲ درصد و تورم نقطه به نقطه را معادل ۸.۴ درصد اعلام کرد.
مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم روستایی آذرماه امسال با کاهش نیم درصدی نسبت ماه قبل از آن به ۱۲درصد رسید، در حالی که آبان ماه ۱۲.۵ درصد ثبت شده بود. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در آذرماه سال ۱۳۹۴ که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته، (بر مبنای۱۰۰=۱۳۹۰) عدد ۲۳۱ را نشان می دهد و نسبت به ماه قبل ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۸.۴ درصد ذکر شده که نسبت به ۹ درصد ماه قبل کاهش یافته است. شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در ماه آذر به رقم ۲۵۱.۱ رسید، که نسبت به ماه قبل سه درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها در این ماه به عدد ۲۴۸.۳ رسید، که نسبت به ماه قبل۳.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۹ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه۱۱ درصد است. شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۸ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰.۶ درصد است که در مقایسه تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۴ که رقم ۱۱ درصد بود، کاهش یافته است.

همچنین شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات در آذرماه ۱۳۹۴ به رقم ۲۱۷.۴ رسید که ۰.۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد بود و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به آذرماه سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۳.۱ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۴ که رقم ۱۳.۶درصد بود، کاهش یافته است.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: