کد خبر: ۲۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
وزیر نیرو اعلام کرد:
وزیر نیرو از پیشنهاد دانمارکی ها برای ساخت کارخانه تولید توربین بادی و همکاری دوجانبه برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران خبر داد.
حمید چیت چیان عصر دوشنبه بعد از دیدار با «کریستین ینسن» وزیر امورخارجه دانمارک در محل این وزارتخانه در جمع خبرنگاران افزود: دانمارکی ها پیشنهاد سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه تولید توربین های بادی در ایران دادند تا محصولاتشان را از طریق کشورمان به منطقه صادر کنند.
وزیر نیرو در ادامه هدف از این دیدار را شناسایی فرصت های سرمایه گذاری دانمارک در صنعت آب و برق ایران اعلام کرد.
به گفته این چیت چیان، با نزدیک شدن به اجرای برجام، شرکت ها و کشورهای مختلف تمایل به همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارند که در همین زمینه امروز میزبان وزیر امور خارجه دانمارک همراه با تعدادی از فعالان اقتصادی این کشور در عرصه های آب، برق و انرژی بودیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز دانمارکی ها تفاهم بسیار خوبی با وزارت اقتصاد و دارایی کشورمان برای تکمیل طرح ها و پروژه ها داشتند و امید می رود با توانمندی خوبی که از متخصصان این کشور بویژه در زمینه انرژی های تجدیدپذیر سراغ داریم شاهد همکاری های موثر دوجانبه باشیم.
گزارش منتشر شده از تراز بازرگانی ایران در سال 2014 نشان داد دانمارک با رشد 983 درصدی مناسبات خود با ایران از لحاظ وزنی توانست تا از جایگاه 20 به رتبه 9 در فهرست شرکای تجاری ایران ارتقا یابد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: