کد خبر: ۲۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه چرای غیرمجازدام سبب تخریب مراتع دشت لار می‌شود، گفت: برای جلوگیری از تخریب باید ورود دام‌های عشایر به آنجا با پروانه چرا انجام شود.
 نعمت الله ترکی افزود: برای کنترل ورود و خروج عشایر به مراتع دشت لار لازم است مدیریت امور عشایر استان تهران نسبت به صدور کارت تردد اقدام کند تا از این پس و در فصل ییلاق، عشایر فقط با کارت صادره بتوانند حق تردد  داشته باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه نظارت لازم برای ورود دام با پروانه چرا باید با جدیت از سوی منابع طبیعی استان تهران صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که سدهای لار و لتیان تامین کننده بخش زیادی از آب شرب پایتخت به حساب می‌آیند، ضروری است برای برطرف شدن مسائل و مشکلات زیست محیطی این مراتع همه دستگاه‌های مرتبط همکاری‌های لازم را در این زمینه به عمل آورند.
 
در ادامه این جلسه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، نقش عشایر را در توسعه اقتصادی بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: مراتع حوزه لار با وسعتی حدود ۷۳ هزار هکتار و با داشتن گونه های متنوع مرتعی و داروئی علاوه بر ارزش های زیست محیطی، از لحاظ ارزش های اقتصادی نیز دارای اهمیت زیادی است که در این خصوص می توان به نقش آن در تقویت و توسعه اقتصاد دامداری، دامپروری و زنبورداری اشاره کرد.
 
علی کیان، وسعت مراتع استان تهران را حدود ۹۱۹ هزار هکتار اعلام کرد.  

منبع: مهر

نام:
ایمیل:
* نظر: