کد خبر: ۲۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
بسته خبری امروز مشتمل بر اخباری چون صف ۵۰ کیلومتری کامیون‌ها در مرز ایران - ترکیه، آنفلوانزا جان ۷ یزدی را گرفت، کارمندان ادارات لرستان نمره می‌گیرند و بارش ۴ متر برف در کوهرنگ است.
 هر روز در صفحات استانی خبرگزاری مهر، اخبار متنوعی منتشر می شود که شاید در میان تیترهای متعدد خبری، برخی از آنها از نظر مخاطب دور مانده و یا در طول روز، مجالی برای رصد و اطلاع از این اخبار نبوده باشد.

بسته خبری مهر در برگیرنده برخی از مهمترین اخبار خبرگزاری مهر است که به شکلی خلاصه جمع آوری شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

بسته خبری امروز نیز حاوی اخباری است که از آنجمله می توان به صف ۵۰ کیلومتری کامیون‌ها در مرز ایران - ترکیه، آنفلوانزا جان ۷ یزدی را گرفت، بارش ۴ متر برف در کوهرنگ اشاره کرد.

صف ۵۰ کیلومتری کامیون‌ها در مرز ایران - ترکیه

نبود سوخت مورد استفاده برای کامیون ها و نیز کولاک و یخبندان عامل تشکیل صف ۵۰ کیلومتری کامیون‌ها در مرز بازرگان - گوربولاغ شده است.

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون بیش از دو هزار کامیون ایرانی به دلیل نبود سوخت مورد نیاز در ترکیه در مرز بازرگان – گوربولاغ گرفتار شده‌اند افزوده است: در حال حاضر سه روز است این کامیون‌ها به دلیل اتمام سوخت در این مرز منتظر امداد رسانی جهت ورود به کشور هستند.

وی با اشاره اینکه بارش سنگین برف، یخبندان و کولاک از سه روز گذشته در این منطقه ادامه دارد، عنوان کرده است که متوقف شدن کامیون‌ها به علت سرما و روشن بودن همه کامیون‌ها عامل اتمام سوخت مخزن کامیون‌ها در این سه روز اخیر بوده است.

جعفری با بیان اینکه از این تعداد ۵۰۰ کامیون ایرانی و یک هزار و ۵۰۰ کامیون متعلق به کشور ترکیه است، اعلام کرده است: برای امدادرسانی به رانندگان کامیون‌های ایرانی ۱۰ هزار لیتر سوخت تأمین شده و منتظر صدور اجازه سوخت رسانی به آن‌ها در آن سوی مرز هستیم.

آنفلوانزا جان ۷ یزدی را گرفت

طبق آخرین اخبار منتشر شده آنفلوانزا حالا در یزد گسترش یافته است و ۱۰۷ نفر را در این استان مبتلا کرده و چندین نفر در مراکز درمانی یزد بستری هستند.

 تعداد کشته شده های این بیماری در یزد به ۷ نفر رسیده است و مسئولان رعایت نکات بهداشتی را بهترین راهکار برای مقابله با این بیماری می دانند.

این بیماری افراد سالمند، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و ... را در معرض تهدید قرار می‌دهد که هر هفت بیمار فوت شده در استان یزد، دارای زمینه هایی نظیر بیماری ریوی، تنفسی و قلبی و چند نفر از آنها نیز سالمند بودند.

مخابرات آبدانان همچنان از زلزله «مورموری» می‌لرزد

آبدانان-مخابرات شهرستان آبدانان پس از گذشت یک‌سال و پنج‌ماه از زلزله ۶.۲ ریشتری، مورموری، همچنان درگیر خسارت‌های این زلزله و قطع شدن کابل و تلفن است.



در روزهای پایانی مردادماه سال گذشته، زلزله‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر جنوب استان ایلام را لرزاند و خرابی‌های بسیاری به وجود آورد. در کنار منازل مسکونی، ساختمان ادارات و نهادهای دولتی شهرستان آبدانان نیز به شدت آسیب دیدند. یکی از اماکنی که به طور ۱۰۰ درصد تخریب و نیازمند بازسازی بود، مخابرات شهرستان آبدانان است که پس از گذشت ۱۷ ماه از زلزله مورموری اما همچنان در بلاتکلیفی است و عملاً هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در آن صورت نگرفته است.

عباس نوری مسئول شرکت مخابرات آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه خسارت وارد شده به شبکه مخابرات در جریان ساخت‌وساز منازل مسکونی بعد از وقوع زلزله بیشتر از آسیب‌های خود زلزله است، می گوید: در سال ۹۳، وقوع زلزله ، قطعی ۷۲ ساعته برق شهرستان به دلیل گردوغبار و ساخت‌وسازهای منازل مسکونی زلزله‌زده سه اتفاق مهم بودند که زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی شهرستان آبدانان را دچار اختلال کرده‌اند.

رودخانه میناب جان گرفت

در پی بارندگی روز گذشته در شهرستان میناب و آزادسازی آب سد استقلال در بستر رودخانه، رودخانه میناب پس از گذشت سال‌ها، پرآب شد و جان گرفت.

شهرستان میناب که با بحران شدید آب و ایجاد فرو چاله‌ها مواجه شده بود در پی بارش نعمت الهی، علاوه بر آب گیر شدن حوضچه سد استقلال و جاری شدن و آزادسازی آب از دریچه‌های این سد، دشت و بستر رودخانه میناب بعد از گذشت سال‌ها پرآب شد.

بارش باران در استان هرمزگان بویژه شرق این استان که با بی‌آبی و بحران روبرو هستند سبب جاری شدن آب در دشت‌ها و طغیان رودخانه‌ها شد که خوشحالی مردم و کشاورزان این منطقه را در پی داشت. این در حالی است که مسئولان آب منطقه‌ای استان در روزهای گذشته زنگ خطر بی‌آبی را بار دیگر به صدا درآورده و مردم را به‌صرفه جویی دعوت کرده‌اند.

خلف وعده‌های مکرر ساخت نمایشگاه فرش دستباف در قم

وعده ساخت و تکمیل نمایشگاه فرش دستباف در قم از ۸۹ تاکنون بار‌ها مطرح شده اما قطار طولانی وعده‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

فرش ابریشم قم یکی از مزیت‌های اقتصادی و فرهنگی این استان است که از نظر تاریخی و میراث فرهنگی ارزشی فوق‌العاده دارد. فعالان این عرصه این روز‌ها به حمایت‌های گوناگون نیاز دارند که یکی از این حمایت‌ها ایجاد فضای نمایشگاهی به موقعیتی ممتاز برای مشتری‌های برون استانی و بین‌المللی است که نمایشگاه دائمی با توجه به موقعیت خوبی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند این امکان را در اختیار فعالان عرصه فرش دستباف بگذارد.

بارش ۴ متر برف در کوهرنگ

در روزهای سر زمستان بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور امری طبیعی است که بعضی مناطق از این نعمت ها کمتر و برخی نیز بیشتر بهرمند می شوند .



حالا در شرایطی که مردم استانی مثل تهران به نوعی در حسرت بارش برف به سر می برند، در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری ۴ متر برف باریده است .

برف راه های ارتباطی روستاها را بسته و عملیات بازگشایی جریان دارد.

تاکنون به ۵۰۰ خودرو در جاده های این شهرستان به ویژه گردنه های مرتفع کوهرنگ امدادرسانی شده است.

بازدید گردشگران اروپایی برای نخستین بار از داراب

در بازدید گردشگران اروپایی از داراب، شهر باستانی دارابگرد و مسجد جامع داراب مورد توجه گردشگران اروپايی قرار گرفت.

این نخستین بار بود که یک گروه گردشگر خارجی تنها به قصد دیدن داراب در استان فارس، به این شهر آمده بودند.

این گروه پس از بازدید از شهر باستانی دارابگرد و بزرگترین دیوار مدور خاکی جهان، از مجموعه بناهای سنگی و صخره ای منحصربفرد داراب از جمله کهن ترین آسیاب سنگی ایران و فضای بیرونی مسجد سنگی بزرگترین بنای صخره ای دست کند ایران دیدن کردند.

دستگیری شکارچیان کل در پارک دنا

کامبیز حسین پور رئیس محیط زیست شهرستان بویراحمد از دستگیری شکارچیان کل پس از سه روز دربرف و بوران خبر داده و گفته است طی تماس تلفنی مردمی مبنی بر ورود سه متخلف به منطقه حفاظت شده تنگ طوبای، برای استفاده از فرصت بارش برف و در تیر رس قرار گرفتن حیات وحش برای شکار، مامورین یگان حفاظت به منطقه اعزام می شوند.

وی ادامه می دهد: در سحرگاه  روز سوم  مأموران موفق می شوند یک متخلف را به همراه یک قبضه اسلحه و مقداری گوشت کل شکار شده کشف و ضبط و دستگیر کنند.دو نفر از متخلفین هم از تاریکی استفاده کرده و متواری شدنده اند که پس از دو روز تلاش سرانجام متواری شده ها شناسایی و به همراه نفر اول به مراجع قضایی معرفی شدند.

نجات عقاب‌های طلایی گرسنه

کراپ‌شده - نجات عقاب

منصور درویشی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا هم از نجات عقاب های طلایی گرسنه توسط یکی از همشهریان این شهرستان خبر داده و گفته است: در هفته گذشته شهروند مسئولیت پذیر ازنایی در هنگام تردد در مسیر جاده ازنا به اراک دو بهله عقاب طلایی که به علت گرسنگی شدید دچار ضعف و بی حال شده بودند را مشاهده که پس از انتقال آنها به داخل خودرو به مدت یک هفته اقدام به تیمار این پرندگان در منزل خود کرد. این دو بهله عقاب طلایی پس از بهبود و سلامتی کامل سالم و شاداب به آسمان شهرستان بال گشوده و به طبیعت برگشته اند.

کارمندان ادارات لرستان نمره می‌گیرند

تشویق همیشه راهکاری موثر برای ارتقای فعالیت ها بوده و همواره خواهد بود، به همین منظور در لرستان کارمندانی که حقوق شهروندی را به خوبی رعایت و از دیگر مولفه های پیش بینی شده در این زمینه برخوردار باشند نمره گرفته و نمونه ها نیز معرفی می شوند.

فرهاد طهماسبی معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان در این زمینه از معرفی کارمندان نمونه شهروندی دستگاههای اجرایی این استان خبر داده و در جلسه ستاد صیانت حقوق شهروندی استان گفته است: یکی از کمیته های ستاد صیانت از حقوق شهروندی کمیته ارزیابی و نظارت بوده که مسئولیت آن با دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان است.

وی افزوده است که این کمیته متشکل از ۵۰ نفر از اساتید دانشگاه ها بوده که به دستگاه های اجرایی مراجعه کرده و فعالیت آن ها را در بحث رعایت حقوق شهروندی ارزیابی می کنند.

خون راه در رگ‌های تو می‌طپد

راهگشایی در برف و کولاک محورهای مواصلاتی اردبیل همواره محل ایثار راهداران بوده است، ایثارگرانی که با بی‌مهری حتی در تأمین هزینه‌های درمان بیماری‌های ناشی از شغل خود حمایت نمی‌شوند.

اسداللهی عمری را در جاده‌ها سپری کرده اما حالا که در تقسیم‌بندی شغلی نامش راهدار نیست از تمامی تسهیلاتی که می‌توانست متوجه اش شود باز مانده است.

می‌گوید: به اسم راننده خودرو سنگین ما را نوشته‌اند اما عملاً کار راهداری می‌کنیم و این را عوض نمی‌کنند تا بازنشسته شویم.

به گفته مدیر راهداری راه و شهرسازی استان اردبیل بیش از ۳۰۰ راهدار در جاده‌های اردبیل مشغول به کارند که در مقابل دریافتی که دارند حقیقتاً ایثار می‌کنند.

علی یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرده است: متأسفانه در چارت سازمانی برخی از راهداران به اسم راننده هستند و عملاً نمی‌توانند از تسهیلات مشاغل سخت بهره‌مند شوند.

اسداللهی می‌گوید به‌قدری دریافتی‌هایشان اندک است که خود نیز از گفتن آن به خانواده‌هایشان شرم دارند. یک‌میلیون و دویست هزار تومان آن‌هم برای کار شبانه‌روز. بیمه تکمیلی هم برای پرداخت هزینه‌ها ناز و ادا دارد. نتیجه این می‌شود که فقط مسئولیت خانواده و عشق دیوانه‌وار کمک به همنوع راهداران را شب و روز به جاده‌ها می‌کشاند.

قامت شوکتیه خمیده شد

مدرسه شوکتیه بیرجند به‌عنوان سومین مدرسه مدرن ایران شکوهی از ۱۲۵ سال تدریس در این منطقه دارد که سایه سیاه فراموشی بر دیوارهای سفید این مدرسه سایه انداخته است.

مدرسه شوکتیه بیرجند بعد از مدارس دارالفنون تهران و رشدیه تبریز در بیرجند دایر شده و در حال حاضر در تملک اداره اوقاف و امور خیریه است و از آن به‌عنوان حسینیه امام رضا (ع) استفاده می‌شود و به دلیل کم توجهی فرسوده شده و در نظر اذهان عمومی رو به فراموشی است.


منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: