کد خبر: ۲۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
سفیر هند در ایران گفت: فرصت بی نظیری در دوران پس از لغو تحریم ها برای همکاری و توسعه روابط ایران و هند فراهم شده است.
«شری سوراب کومار» در حاشیه برگزاری انجمن دوستی هند و ایران از تهران و دهلی نو خواست گام های عملی برای توسعه هرچه بیشتر روابط بردارند.
انجمن دوستی ایران و هند ششم دی با شرکت وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و شماری از مقام های سیاسی، اقتصادی و بازرگانان و تجار ایرانی و هندی در دهلی نو برگزار شد.
سفیر هند در ایران گفت: ایران و هند می توانند با استفاده از ظرفیت های فراوان همکاری بین دو کشور به سرعت همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی خود را با توجه به شرایط جدید بین المللی افزایش دهند.
وی افزود:ایران و هند در دوران تحریم نیز روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشتند و با رفع تحریم ها زمینه برای توسعه هرچه بیشتر این همکاری ها فراهم خواهد شد.
دیپلمات ارشد هندی، همکاری در بخش های انرژی، راه آهن، ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جمله زمینه های مناسب برای توسعه همکاری های ایران و هند برشمرد و گفت: ایران و هند از ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در زمینه های حمل و نقل، انرژی و ارتباطات برخوردار هستند.
وی به ظرفیت های تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و هند در زمینه صادرات و واردات کالا میان دو کشور از امکانات و ظرفیت های خوبی برخوردار هستند و بازار ایران با جمعیت 80 میلیونی از اهمیت بالایی برای هندوستان برخوردار است.
«کومار» با اشاره به سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به هندوستان، این سفر را بسیار مهم ارزیابی کرد و آنرا در توسعه مناسبات دو کشور بسیار موثر دانست.
وی افزود: این سفر از جنبه های مختلف دارای اهمیت است و می تواند زمینه را برای جهش و تحول بزرگ در توسعه روابط همه جانبه اقتصادی میان دو کشور فراهم سازد.
سفیر هند در ایران با اشاره به پیشینه روابط ایران و هند، گفت: ایران و هند همواره روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند و این مناسبات می تواند در همه زمینه ها بیش از پیش تقویت و گسترش یابد.
وی افزود: من معتقدم ظرفیت های فراوانی برای توسعه همکاری ها میان ایران و هندوستان وجود دارد و با توسعه ارتباطات و مذاکرات میان مقام های دو کشور زمینه برای ارتقای هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی میان دو کشور فراهم می شود.
کومار گفت: سفر هیات اقتصادی ایران به هند و انجام مذاکرات میان دو طرف، زمینه را برای استفاده از ظرفیت های موجود در توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور فراهم می کند و فرصت های تازه ای را بوجود می آورد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به همراه نمایندگانی از وزارتخانه راه و شهرسازی، بانک مرکزی و وزارت نفت برای شرکت در کمیسیون اقتصادی ایران وهند روز جمعه (4 دی ) وارد دهلی نو شده بود.
سند جامع توافقنامه همکاری های اقتصادی ایران وهند دوشنبه هفته گذشته در 73 بند به امضای «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و «سوشما سواراج» وزیر امور خارجه هند رسید.
در این سند جامع دو طرف بر همکاری در زمینه انرژی، زیرساخت، اتصالات، همکاری های بانکی، کنسولی، تجارت و گردشگری توافق کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: