کد خبر: ۲۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
حفاران آمریکایی، سال گذشته میلادی ۹۶۳ دکل نفتی را خاموش کردند که نخستین کاهش سالانه از سال ۲۰۰۲ و بیشترین کاهش سالانه از سال ۱۹۸۸ به شمار می‌رود.
به گزارش رویترز، حفاران آمریکایی سال جدید را با کاهش تعداد دکل‌های نفتی به کمترین میزان در 5 سال گذشته آغاز کردند.

به اعتقاد تحلیلگران، قریب به یقین کاهش‌های بیشتری اتفاق می‌افتند چراکه این اتفاق واکنش تولیدکنندگان به آشفتگی کاهش قیمت نفت است.

بیکر هیوز بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد: حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 8 ژانویه 20 دکل نفتی را از فعالیت خارج کردند که سومین کاهش یک هفته‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

بر اساس این آمار، 516 دکل فعال باقی مانده، کمترین تعداد از آوریل 2010 به شمار می‌روند اما انتظار می‌رود این کاهش در اینجا پایان نیابد. طی 2 ماه گذشته قیمت نفت 10 دلار کاهش یافته است که نیمی از آن طی هفته گذشته اتفاق افتاده است. کاهش بیشتر قیمت نفت در غیرفعال کردن چاه‌های بیشتر  طی یک یا دو ماه‌ آینده خود را نشان می‌دهد.

آرتور جلبر رئیس موسسه جلبر گفت: «تاوقتی که قیمت نفت پایین بماند، کاهش تعداد دکل‌ها ادامه خواهد یافت.»

تعداد دکل‌ها نفتی آمریکا برای هفتمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده و کل دکل‌های فعال نفتی این کشور به یک سوم 1420 دکل نفتی فعال در هفته مشابه سال گذشته رسیده است.

به گزارش بیکر هیوز، در سال 2015، حفاران 963 دکل نفتی را خاموش کردند که نخستین کاهش سالانه از سال 2002 و بیشترین کاهش سالانه از سال 1988 به شمار می‌رود.

تولیدکنندگان طی 5 سال گذشته، به طور متوسط، سالانه 216 دکل نفتی به دکل‌های درحال فعالیت افزوده‌اند. درحالی‌که به طور متوسط 18 دکل نفتی را در هفته از فعالیت خارج کرده‌اند.

در عین حال، تعداد دکل‌های گازی فعال آمریکا در هفته گذشته 14 عدد کاهش یافت و تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز روی هم رفته به 664 عدد کمترین تعداد از سال 1999 رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: