کد خبر: ۲۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم ایجاد پارک اینترنت اشیاء (IoT) در کشور تاکید کرد.
 دکتر امیرحسین دوایی در اولین نشست شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء (IoT) افزود: این اقدام در راستای اثر بخشی و هماهنگ کردن تمام فعالیت های در حال انجام در کشور باید انجام گیرد.
این نشست با دستور جلسه ' ارائه گزارش تصمیمات اخذ شده و اقدامات بعمل آمده در رابطه با طرح اینترنت اشیاء (IoT)، بررسی نقشه راه توسعه فناوری طرح اینترنت اشیاء (IoT) در کشور و بررسی نظر اعضای شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء (IoT) 'برگزار شد.
بنابراین گزارش، درابتدای جلسه برات قنبری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیان دستور جلسه پرداخت و از اهمیت اجرای این طرح برای بالا بردن بهره بری در کشور گفت و از مجری طرح خواست تا گزارشی از روند کارهای انجام شده برای حاضران بیان کند.
دکتر هومن ضرابی مجری این طرح نیز گزارشی از روند کارهای انجام شده با عناوین 'سهم بازار اینترنت اشیاء، آمار شرکت های پیش رو در حوزه فناوری اینترنت اشیاء، میزان سرمایه گذاری انجام شده در این زمینه در سطح بین المل، سوابق طرح، ابعاد و حوزه های طرح، برنامه اجرایی طرح، دستاورد های اجرایی طرح، اهداف فاز اول طرح، اهم فعالیت های فاز اول، ساختار اجرایی مدیریت طرح، مدل اجرایی طرح و پیش بینی برنامه ها برای جذب سرمایه طرح کلان در 5 سال' برای حاضران ارائه کرد.
گفتنی است تمام اطلاعات مربوط به این طرح در سایت طرح اینترنت اشیاء (IoT) به آدرس iot.itrc.ac.ir قابل دسترس برای علاقمندان است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: