کد خبر: ۲۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
جلال‌پور عنوان کرد:
رئیس اتاق ایران با بیان اینکه بخش خصوصی از دولت خواستار آغاز خصوصی‌سازی جدی است، گفت: امیدواریم وزارت راه در خصوصی‌سازی پیشگام شود.
 محسن جلال‌پور امروز در مراسم صبحانه با وزیر راه و شهرسازی، گفت: امروز ظرفیت خدمات فنی و مهندسی در ایران بسیار بالا است که متاسفانه در کشور از آن به دلیل رکود نمی‌توان از آن استفاده کرد و توقع این است که دولت شرایط را برای حضور پیمانکاران ایرانی در سایر کشورها فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: یکی از برداشت‌هایی که می‌توان در مقابل هزینه‌های ایران در سایر کشورها صورت داد، این است که بخش خصوصی در سایر کشورها به جای هزینه‌های دولت، پروژه بگیرد و البته در برنامه ششم توسعه نیز انتظار می‌رود کوچک‌سازی دولت با توجه به باورهای وزیر به بخش خصوصی، از وزارت راه و شهرسازی شروع شود و این وزارتخانه در خصوصی‌سازی پیشگام شود.

وی تصریح کرد: توقع ما در برنامه ششم این است که جریان خصوصی‌سازی واقعی شکل گیرد و در پروژه‌های نیمه تمام نیز واگذاری با یک منطق اصولی به بخش خصوصی از وزارت راه و شهرسازی آغاز شود.

به گفته جلال‌پور، تعریف پروژه‌های جدید در دولت امکان‌پذیر نیست اما ما به عنوان بخش خصوصی پیشنهاد دادیم که پروژه‌هایی را ابداع کرده، طرح و ایده برای آن ارائه دهیم و وزارت راه به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، با انجام آنها موافقت کرده تا از ابتدا تا انتهای کار از سوی بخش خصوصی، اجرایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی وزیر راه و شهرسازی به فعالان اقتصادی، گفت: مدرنیته در ایران در ظاهر اتفاق افتاده و منابع خدادادی که در اقتصاد دولت بوده، در راه‌های غیر از توسعه هزینه شده است.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی انتظار دارد که امروز در اقتصاد حضور جدی داشته باشد و تمام آنچه را که طی سال‌های گذشته نتوانسته در اقتصاد ایران به عهده بگیرد را در دست گیرد.

جلال‌پور معتقد است: قوانین و مصوبات دولتی برخلاف رقابتی شدن و توسعه بوده است و بخش خصوصی فرصتی برای حضور جدی در اقتصاد نداشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: