کد خبر: ۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
قرارداد ۱۵۰ میلیارد تومانی بین بانک توسعه تعاون و سازمان بنادر امروز با حضور مدیرعامل بانک توسعه و معاون بندری سازمان بنادر امضا شد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ سازمان بنادر و دریانوردی و بانک توسعه تعاون در محل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون و معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی به امضا رسید.
 
در ابتدای این مراسم مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: در اولین روز هفته دولت قرارداد توسعه همکاری بین بانک توسعه تعاون و سازمان بنادر و دریانوردی برای سومین بار به امضا می‌رسد.
 
محمدعلی سهمانی ادامه داد: سال 87 همکاری مطلوبی بین دو ارگان برقرار شده است و با امضای این تفاهم‌نامه ادامه همکاری‌ها تا دو سال دیگر تمدید می‌شود.
 
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه همکاری‌های مطلوبی در ساخت شناورهای مسافری، یدک‌کش و توسعه بنادر با سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مشتریان هدف ما بخش تعاون هستند؛ به تعاون‌گران نوید می‌دهم که پروژه‌های آنها حتما از پشتیبانی این بانک بهره‌مند است.
 
وی با بیان اینکه حجم این قرارداد 150 میلیارد تومان است، افزود: تا به امروز شاهد وقوع 90میلیارد تومان طرح و پروژه دراین بانک بودیم؛ 75 میلیارد تومان قرارداد بستیم که 45 میلیارد تومان در بخش دریانوردی و بنادر تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.
 
مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: این تسهیلات در بخش ساخت شناورهای مسافری بین بندرعباس و قشم و شناورهای یدک‌کش است که به تعاونی‌ها پرداخت شده است.
 
سهمانی یادآور شد: دولت در زمینه پشتیبانی طرح‌های حمل و نقل عزم جدی دارد.
 
مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: 63 طرح در حوزه مسافری، شناوری و سرمایه‌گذاری به ما معرفی شده است؛ 32 فروند شناور مسافری بود که 13 فروند آن به بهره‌برداری رسیده است که در مسیر قشم- بندرعباس فعال است.
 
مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: برای اولین بار در بحث شناورهای تدارکاتی و یدک‌کش از سوی بانک 38 طرح معرفی شد که 15 فروند آن در دست ساخت است تا برای خدمات به سکوهای نفتی و پایانه‌های بندری استفاده شود، ضمن آنکه تا چند ماه آینده دو فروند دیگر نیز آماده بهره‌برداری خواهد بود.
 
وی یادآور شد: 63 طرح با ارزش 600 میلیارد تومان بود که تسهیلات مصوب آن 200 میلیارد تومان و 130 میلیارد تومان یارانه سود بانکی از سوی سازمان بنادر تعهد شده است که به تعاونی‌ها پرداخت شود.
 
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: 150 میلیارد تومان تفاهم‌نامه از محل منابع داخلی بانک و منابع صندوق توسعه ملی است و نرخ سود تسهیلات طبق مصوبه شورای پول و اعتبار در قالب مشارکت یا عقود مبادله‌ای است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تعاون ، بنادر ، تفاهم نامه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار