کد خبر: ۲۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
یک مقام مسئول از ثبت رکورد جدید تزریق گاز به مخازن نفتی و افزایش ذخایر قابل برداشت نفت کشور در سال جاری خبر داد.
همزمان با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش نزدیک به ۲۰۰ میلیون مترمکعبی تولید روزانه گاز طبیعی ایران، رکورد تزریق گاز به مخازن نفت کشور شکسته شد.

عبدالرضا دبیری مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به تزریق روزانه ٩٠ میلیون مترمکعب گاز به مخازن نفتی مناطق نفت خیز جنوب، گفت: تزریق گاز به مخازن هیدروکربوری در این منطقه عملیاتی در سال ٩٤ نسبت به سال گذشته پیش ١,٥ برابر بیشتر شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با انجام مطالعات عمیق و اقدامات تحت‌الارضی و سطح‌الارضی در سال‌های اخیر، میزان نفت درجای مناطق نفت خیز جنوب افزایش یافته است، از تزریق حدود دو میلیارد فوت مکعب گاز به میدان آغاجاریخبر داد و افزود: با دستور وزیر  نفت و همچنین اجرای پروژه‌های پارس جنوبی امکان تامین گاز بیشتری در مناطق نفت‌خیز جنوب فراهم شده که این امر بر نگهداشت و افزایش تولید تاثیر مستقیمی دارد.

وی، متوسط تزریق گاز به مناطق نفت‌خیز جنوب را در سال گذشته را حدود ٦٥ میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: امسال ١,٥ برابر بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته تزریق گاز داشتیم که با راه‌اندازی فازهای دیگر پارس جنوبی تزریق بیشتر گاز به میادین نفتی هم مسیر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: