کد خبر: ۲۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
تا پایان برنامه ششم توسعه؛
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شركت ملی نفت ایران گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید گاز کشور به ۱.۳ میلیارد مترمکعب در روز می‌رسد.
به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، رکن‌الدین جوادی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش تولید گاز در پارس جنوبی، اظهار داشت: صنعت نفت بر این اعتقاد است كه چالش‌ها و فرصت‌های موجود بر سر توسعه بخش‌های مختلف این صنعت باید در هم‌گرایی و تعامل فكری با اندیشمندان اقتصادی صورت گیرد.

وی با استقبال از حضور اقتصاددانان در این منطقه گفت: صاحب‌نظران اقتصادی به واسطه جایگاه ویژه خود از منظر تحلیل و تبیین برنامه‌ها می‌توانند كمك‌های فراوانی به صنعت نفت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر کشور در شتاب بخشیدن به روند توسعه میدان مشترک پارس جنوبی پس از پایان تحریم‌ها داشته باشند.

جوادی با اشاره به برنامه های تدوین شده در برنامه ششم توسعه که بزودی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد، ادامه داد: امیدواریم با توجه به منابع مالی محدود در کشور سازوکاری اندیشیده شود تا بخش زیادی نیازهای مالی صنعت نفت در برنامه ششم از محل سرمایه گذاری خارجی تأمین شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که هم اکنون روزانه بیش از ٧٠٠ میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: از این میزان ٤٢٠ میلیون مترمکعب آن از محل پارس جنوبی است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان برنامه ششم تولید گاز به یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: