کد خبر: ۲۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
عابدزاده جزئیات طرح نوروزی سازمان هواپیمایی را اعلام کرد:
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جزئیات طرح نوروزی این سازمان، گفت: وظیفه این سازمان کنتر ل بازار است اما قیمت‌گذاری را ایرلاین‌ها انجام می‌دهند.
علی عابدزاده درباره کنترل بازار برای عید نوروز با توجه به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، گفت: وظیفه سازمان هواپیمایی اجرای قانون است که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هم در این راستا به اجرا رسید و شرکت‌های هواپیمایی هم از طریق انجمنی که دارند نرخ زمان‌های پیک سفر در برخی مواقع سال را بایکدیگر هماهنگ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی نمی‌تواند دخالتی در قیمت گذاری داشته باشد، اظهارداشت: وظیفه سازمان این است که بازار را کنترل کند تا نرخ‌ها در حدی تعیین شود که رقابت سالم میان ایرلاین‌ها وجود داشته باشد تا شرکت‌ها برای از میدان به در کردن رقبا، قیمت‌ها را خیلی کاهش و یا افزایش ندهند تا در حق دیگر ایرلاین‌ها یا مسافران اجحاف شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اینکه در زمان‌های پیک چه نرخ‌هایی برای بلیت هواپیما تعیین شود را ایرلاین‌ها با هماهنگی یکدیگر تعیین می‌کنند که این نرخ‌گذاری با توجه به خدماتی که ارائه می‌شود، انجام می‌گیرد.

عابدزاده با تاکید بر اینکه آزادسازی نرخ بلیت انجام گرفته و ما دخالتی در قیمت گذاری ایرلاین‌ها نداریم، اظهار داشت: اما از اختیارات سازمان این است که از رقابت‌های مضر جلوگیری کند و این موضوع براساس قانون، برعهده ما است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در هر صورت بازار تعیین کننده قیمت‌ها خواهد بود، گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم می‌گیرند اما در نهایت بازار تعیین کننده نرخ بلیت در زمان‌های پیک مانند نوروز است.

وی با بیان اینکه موضوعی که ما به دنبال آن هستیم ایجاد بازار رقابتی است، افزود: دولت به دنبال این است تا با ایجاد شرایط رقابتی برای ایرلاین‌ها، بازار قیمت‌ها را تعیین کند و هر ایرلاینی به خدماتی که ارائه می‌دهد، بلیت خود را به فروش برساند.
منبع:مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: