کد خبر: ۲۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
اکثر آمریکایی ها به طور جدی نگران به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و به خصوص موقعیت مکانی خود با خرده فروشان، سایت های شبکه ای و برخی مشاغل دیگر هستند.
به گزارش ساینس مانیتور، بررسی های موسسه پیو ریسرچ نشان می دهد آمریکایی ها عموما در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات مکانی و سوابق رانندگی خود با شرکت های بیمه خودرو و همین طور شرکت های فناوری احساس خوبی ندارند و از اینکه بدین شیوه رفتار و تحرکاتشان زیر نظر گرفته شود نگران هستند.

محققان پیو می گویند اکثر مردم دوست دارند در منزل و در درون خودروهای خود امنیت داشته باشند تا حریم شخصیشان محترم شمرده شود. انتشار گسترده اخباری در مورد تلاش دولت امریکا و شرکت های فناوری این کشور برای جاسوسی از کاربران اینترنت و شبکه های مخابراتی به بدبینی مردم دامن زده است.

به عنوان مثال تنها 37 درصد از مردم در مورد نصب تجهیزاتی در خودروهایشان برای کنترل سرعت و موقعیت مکانی خود توسط شرکت های بیمه خودرو حس خوبی دارند. از مجموع نمونه 461 نفری از بزرگسالان آمریکایی که به پرسش های طرح شده پاسخ گفته اند تنها 27 درصد علاقمند به تست ترموستات های هوشمندی بوده اند که با بررسی حرکات افراد در منزل دمای خانه را تنظیم می کند. آنها نگران هک شدن این سیستم ها و به اشتراک گذاری داده های آنها با اشخاص و شرکت های ثالث بوده اند.

در مجموع تنها 17 تا 20 درصد از کاربران در زمان طرح پرسش در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصیشان از طریق دستگاه ها و فناوری های مختلف از این کار احساس رضایت داشته اند و حدود 80 درصد با این کار مخالف بوده اند.


نام:
ایمیل:
* نظر: