کد خبر: ۲۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ایرادات موجود در قانون تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز ما را زمین‌گیر کرده است که در این زمینه نیازمند کمک دستگاه‌های قضایی از جمله دیوان عدالت اداری هستیم تا بتوانیم به این موضوع رسیدگی کنیم.
محمد حاج‌رسولی‌ها در نشست مشترک با قضات دیوان عدالت اداری با اشاره به وضعیت بحران آبی کشور اظهار کرد: متوسط بارندگی‌های سالانه از 250 میلیمتر به 205 میلیمتر رسیده و میزان آب تجدیدپذیر ایران از 130 میلیارد متر مکعب در سال به 100 میلیارد متر مکعب رسیده است که این مساله نوید از نشانه‌های نامطلوب است.
 
به گفته وی در کنار خشکسالی بی‌سابقه ایران، برخی قوانین که جنبه کارشناسی نداشته مشکلات عدیده‌ای برای بخش آب کشور بوجود آورده است.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه‌ سال 1391 گزارش کاملی از وضعیت آب و مشکلات سیاسی و اجتماعی آن به مقام معظم رهبری ارائه شد که یکی از بخش‌های گزارش در خصوص مسائل مربوط به آب‌های زیرزمینی بود،اظهار کرد: بر اساس این گزارش باید نسبت به بازنگری قوانین آب کشور برای برخورد مناسب با متخلفان برخورد شود و مقام معظم رهبری پس از اطلاع از مسائل مطرح شده در این گزارش دستور دادند شورای عالی آب به صورت منظم تشکیل شود.
 
حاج‌رسولی‌ها با اشاره به وضعیت برگزاری جلسات شورای آب گفت: در دولت‌های هفتم و هشتم در مجموع 3 جلسه شورای عالی آب تشکیل شده بود اما در دولت یازدهم تاکنون 15 جلسه تشکیل شده که در جلسات هشتم و پانزدهم به مسئله آب‌های زیرزمینی پرداخته شده است.
 
وی افزود: سهم منابع آب‌های زیرزمینی در تامین منابع آبی کشور 55 درصد است و اگر در خصوص تامین آب شرب به منابع آب زیرزمینی نگاه کنیم سهم این منابع به 63 درصد می‌رسد که حساسیت مسائل امنیتی را در این زمینه نشان می‌دهد.
 
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی کفت:رفع بحران آب نیازمند همکاری و مساعدت دستگاه های مختلف است که امیدواریم با همکاری دیوان عدالت اداری بسیاری از مشکلات حوزه آبی برطرف شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: