کد خبر: ۲۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
معاون امور تشکل‌های سازمان تعاون روستایی خبر داد
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: در تمام شهرستان‌ها نظام صنفی داریم که شامل بیش از 437 نظام صنفی در کل کشور می‌شود.
 مرتضی ادیب صبح امروز (26 دی ماه) در جلسه شورای نظام صنفی استان، با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد ایران، اظهارکرد: وجود چهار فصل در تمام ایام سال در کشور ما از جمله این ویژگی‌ها است.
 
وی ادامه داد: ویژگی‌های طبیعی در کشور همچنین باعث شده که مشکلاتی از جمله کمبود آب نیز داشته باشیم که گذشتگان ما با روش‌های مختلف آبیاری و کشت توانسته‌اند این مشکل را برطرف کنند.
 
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران، با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی شاهد سن بالا و سواد کم هستیم، افزود: جوانان از بخش کشاورزی رفته و دانش جدید به بخش کشاورزی اضافه نشده است.
 
ادیب تصریح کرد: با توجه به مشکلات اعتباری در دولت، استفاده از مشارکت مردم در راستای اهداف و سیاست‌ها از جمله برنامه‌های پیشنهادی است.
 
وی تاکیدکرد: بنا به حوزه فعالیت‌ها و وظایف بخش کشاورزی، تشکل‌هایی شکل گرفته که هر کدام وظیفه خاصی دارند که وظایف کارکردی آنها با هم متفاوت است.
 
معاون دفتر امور تشکل‌های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی برای بخش کشاورزی از اولویت بالایی برخوردار است، افزود: جهادکشاورزی به اندازی کافی مشکل، گستردگی و ویژگی خاص دارد که مردم باید در قالب تشکل‌های مختلف کمک کنند.
 
ادیب، تصریح کرد: در تمام شهرستان‌ها نظام صنفی داریم که شامل بیش از 437 نظام صنفی در کل کشور می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه 4 میلیون و 300 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی در کشور داریم، اظهارکرد: بیش از 7000 عضو نظام صنفی و بیش از 500 هزار پروانه فعالیت در کل کشور گرفته شده است.
 
معاون دفتر امور تشکل های روستایی سازمان تعاون روستایی ایران، نظم بخشی به بخش کشاورزی را از جمله فعالیت‌های نظام‌های صنفی دانست و افزود: باید تشکل‌های جامع حلقه مفقوده بین شبکه‌های بخش کشاورزی بوده تا با تمام ذی‌نفعان و حتی مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کند.
 
وی با اشاره به اینکه تعرفه قیمت‌ها از دغدغه‌های بخش کشاورزی است، خاطر نشان کرد: نظام صنفی می‌تواند تاثیر زیاد در بحث قیمت‌ها با توجه به ارتباطی که با نمایندگان دارند، داشته باشند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: