کد خبر: ۲۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
مشاور وزیر نیرو اعلام کرد
مشاور وزیر نیرو با اشاره به خشکسالی بی‌سابقه ۱۰ سال اخیر کشور گفت: ذخایر تجدیدپذیر آب کشور ۳۰ میلیاردمترمکعب کاهش یافت.
محمد حاج رسولی ها با اعلام اینکه ایران با خشکسالی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: براساس آمار، بارندگی‌های ۲۵۰ میلیمتری کشور به ۲۰۵ میلیمتر رسیده و میزان آب تجدیدپذیر نیز از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب به ۱۰۰ میلیارد مترمکعب رسیده است.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به اینکه ایران طی ۱۰ سال اخیر با خشکسالی بی سابقه دست و پنجه نرم کرده است، اظهارداشت: در کنار این پدیده که کشور را با بحران مواجه کرده، برخی قوانین که جنبه کارشناسی نداشته، مشکلات عدیده‌ای را برای بخش آب کشور ایجاد کرده است.

حاج‌رسولی ها با اشاره به تشکیل شورای عالی آب افزود: در دولت‌های هفتم و هشتم سه جلسه و در دولت‌های نهم و دهم، چهار نشست شورای عالی آب برگزار شده بود، اما در دولت یازدهم و در همین مدت ۱۵ نشست برگزار شده که عزم جدی دولت یازدهم با مسئله آب در کشور را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در نشست‌های هشتم و پانزدهم به موضوع آب‌های زیرزمینی پرداخته شد و تکالیف مهمی نیز برای وزارت نیرو مشخص شد که این وزارتخانه نیز در زمینه تامین منابع مالی و تجهیز منابع انسانی تمام توان خود را به کار گرفت.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تاکید کرد: در صورت محقق نشدن برنامه‌های وزارت نیرو در خصوص احیا و  تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب شرب کشور دچار مشکل و آسیب خواهند شد.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به تشکیل نشست‌های متعدد با دستگاه‌ها از جمله وزارت کشاورزی گفت: برنامه‌ها و دستورالعمل‌های خوبی در نشست‌ها تدوین شد که در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین نشست‌های مشترکی با دستگاهی قضایی برگزار شده که دستورالعمل‌ها و برنامه‌های تدوین شده مرحله مرحله اجرایی و به نتیجه خواهد رسید. مسائلی به خصوص در زمینه تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری وجود دارد که وزارت نیرو را زمین‌گیر کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: