کد خبر: ۲۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
به دنبال تامین سوخت
مدیر امور مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به مشکلات این شرکت در مورد پرداخت یارانه و سخت‌گیری‌های سازمان امور مالیاتی گفت: شرکت ملی پالایش و پخش در حال حاضر حدود 890 میلیارد تومان از ایرلاین‌ها طلبکار است.
احمدرضا اسدی با بیان این‌که 85.5 درصد وجوه عرضه شرکت پالایش و پخش صرف پرداخت هدفمندی یارانه‌ها می‌شود و 14.5 درصد آن به شرکت ملی نفت تعلق دارد، اظهار کرد: در حالی ما باید این وجوه را به صورت ماهانه و به موقع پرداخت کنیم که شرکت پالایش و پخش وجوه زیادی را که مربوط به فروش است وصول نکرده، اما طلبکاران و ذی‌نفعان مطالبات خود را ماهانه دریافت می‌کنند.

وی درباره‌ی مشکلات این شرکت برای پرداخت وجوه مربوط به هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: مشکل اینجاست که سهم هدفمندی یارانه‌ها در ابتدای سال و در بودجه مشخص می‌شود، اما ما امسال با کاهش قیمت نفت خام مواجه بودیم و بنابراین درآمدهای ما کاهش پیدا کرده اما رقمی که باید پرداخت کنیم تفاوت چندانی نکرده است.

مدیر امور مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: بنابراین برای پرداخت وجوه مربوط به هدفمندی مجبور هستیم از منابع سایر ذی‌نفعان که یکی از آنها پروژه‌های این شرکت است بزنیم و آن را به هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کنیم.

اسدی در ادامه درباره‌ی میزان مطالبات این شرکت از ایرلاین‌ها عنوان کرد: شرکت پالایش و پخش در حال حاضر بین 850 تا 890 میلیارد تومان از ایرلاین‌ها طلبکار است که آنها را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده‌ایم، در چارچوب قانون تاکنون بخشی از این مطالبات وصول شده و بخش دیگری باقی مانده است.

وی اظهار کرد: بخشی از طلب‌های این شرکت مربوط به صادرات است که وجوه آن وصول نشده و بخشی نیز مربوط به مطالبات داخلی است که بدهی نظامیان قسمتی از آن است.

منبع:ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: