کد خبر: ۲۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
سفارت ایران در لهستان اعلام کرد:
همایش مشترک تجاری ایران و لهستان با حضور بیش از 250 شرکت لهستانی و ایرانی در محل اتاق بازرگانی لهستان در ورشو برگزار شد.
سفارت کشورمان در لهستان اعلام کرد: در این همایش که به مناسبت حضور هیات بزرگ تجاری استان خراسان رضوی به سرپرستی مروج الشریعه معاون استاندار با حضور شافعی رئیس اتاق بازگانی کشورمان و همراهی شرکت های مختلف استان خراسان برگزار شد؛ معاون وزیر توسعه لهستان به افق روشن همکاری های دو کشور و تدوین برنامه جامع « به سوی ایران» شامل فعال شدن بخش های مختلف دولتی و خصوصی، برقراری پرواز مستقیم بین ورشو و تهران، همچنین سفر هیات بزرگ تجاری لهستان به ایران در اسفند ماه جاری و حمایت سیستم بانکی لهستان از توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک اشاره کرد. علاوه براین او ایران را شریک اصلی خود در منطقه خواند.
 
در این همایش که مسئولین لهستان و اعضای هیات ایرانی به ارائه دیدگاه های خود در زمینه ظرفیت های همکاری پرداختند؛ مروج الشریعه معاون استاندار خراسان خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی دارای ویژگی های منحصر بفردی بوده که برای جذب سرمایه گذاری خارجی با مشارکت طرفهای ایرانی و راه اندازی خطوط تولید کالاهای مختلف و صدور محصولات به سایر کشورهای منطقه بسیار جذاب است.
 
وی از شرکت های بزرگ لهستانی برای حضور در استان در زمینه های تولید خودرو و قطعات خودرو، ماشین آلات کشاورزی، صنعت پتروشیمی، دارو و تجهیزات پزشکی و همکاری های گردشگری و دانشگاهی دعوت گرد.
 
از ویژگی های این همایش می توان به حضور هیات بزرگ تجاری و اقتصادی استان خراسان رضوی متشکل از حدود 40 نفر از شرکت های مختلف اشاره کرد که در زمینه های کشاورزی، صنعت، معدن، دارو و تجهیزات پزشکی، حمل و نقل و بیمه و صنعت گرشگری استان خراسان رضوی فعال هستند و از تاریخ 27 دیماه تا اول بهمن ماه 94 به لهستان سفر کرده اند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: