کد خبر: ۲۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
سازمان جهاد کشاورزی مازندران متوسط قیمت برنج تولیدی ارقام محلی و پر محصول را اعلام کرد.
حسین نگهدار مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میانگین قیمت برنج طارم و هاشمی در استان 75 تا 80 هزار ریال ، بینام 75 تا تا 80هزار ریال و برنج های شیرودی، ندا و فجر 57 تا 65 هزار ریال به فروش می رسد.
وی اضافه کرد: امسال 208 هزار هکتار از زمین های کشاورزی مازندران به کشت برنج اختصاص یافته که در کشت اول یک میلیون و 250 هزار تن شلتوک تولید شده است.
وی افزود: از این میزان تولید، 86 هزار تن مربوط به پرورش رتون و 84 هزار تن مربوط به نشای مجدد بوده است.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال 800 هزار تن برنج سفید در استان تولید شده است، گفت : از این میزان 100 هزار تن مصرف درون استانی است و 700 هزار تن مازاد مصرف به دیگر استان ها ارسال می شود.
نگهدار تصریح کرد : با توجه به اینکه برنج از جمله محصولات محوری مازندران است و 70 درصد برنج کشور در استان های مازندران و گیلان تولید می شود، این محصول نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.
وی خاطرنشان کرد: با تاکیدات رهبرمعظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی و ضرورت حمایت از تولید داخلی و حمایت از کشاورزان شاهد افزایش تولید شلتوک در سال جاری بودیم.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با هماهنگی ها و پیگیری های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی در سال جار ی شاهد کاهش واردات برنج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم.
نگهدار خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش واردات و فراوانی تولید، قیمت برنج در استان متعادل است تا هم تولیدکننده دچار ضرر و زیان نشود و هم مصرف کننده مقدار مصرف سالانه خود را با قیمت متعادل خریداری کند.
وی اظهار کرد: از زمان برداشت برنج تا روزهای اخیر قیمت برنج متعادل بوده است، اما در روزهای اخیر با توجه به اینکه برنج از دست تولیدکننده خارج شده است، در سطح بازار و خرده فروشی ها شاهد افزایش قیمت هستیم.
نگهدار با بیان اینکه قیمت برنج در مناطق پایین دست مانند بابل، آمل، فریدونکنار، محمودآباد و بابلسر که از کیفیت مطلوب تری برخوردار هستند بیشتر است، گفت: برنج در شهرستان های ساری و میاندورود با قیمت کمتر به فروش می رسد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: