کد خبر: ۲۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
نماینده راه آهن جمهوری قزاقستان گفت: با لغو شدن تحریم‌ها هیچگونه مانعی برای همکاری با ایران وجود ندارد و کشورهای CIS علاقه مند به همکاری با این کشور هستند.
کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با حضور نمایندگان کشورهای CIS شامل روسیه، گرجستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد و کانات بی‌ژاری کاسانولی، نماینده راه آهن جمهوری قزاقستان در این کارگروه ضمن تبریک به مناسبت لغو تحریم‌ها، این مهم را فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌های دو طرف دانست.
 
وی با بیان اینکه راه آهن قزاقستان در حال توسعه حمل و نقل و تولید ماشین‌آلات است، گفت: در حال حاضر با ایران در زمینه راه آهن در حال مذاکره هستیم.
 
نماینده راه آهن قزاقستان عنوان کرد: در اوایل سال 2015 هیات راه آهن ایران از قزاقستان بازدید کرده است و مقرر شده است تا ایران واگن‌های مسافری قزاقستان را در ایران تست کنند که 10 واگن مسافری طی یک ماه در ایران مورد آزمایش قرار گرفت و نتیجه مثبت بود.
 
وی گفت: با توجه به اینکه ایران هم در این زمینه و در ساخت واگن باری فعالیت دارد، باید جهت همکاری متقابل وارد مذاکره شویم. طرف قزاق علاقه‌مند همکاری بیشتر با ایران است.
 
محمود نعمتی - مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی - نیز در این جلسه ضمن تاکید بر بازدید این هیات تجاری و اقتصادی از توانمندی‌های اقتصادی استان ابراز امیدواری کرد که پس از انجام بازدیدها ارتباط بین طرفین در زمینه سرمایه‌گذاری و تجاری ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه بعد از لغو تحریم‌ها فرصت جدیدی برای ما به وجود آمده است، گفت: این شرایط همچنین فرصتی برای کشورهای cis است که تمایل بیشتری دارند که با ایران ارتباط برقرار کنند.
 
نعمتی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم که ارتباط بین تجار و سرمایه‌گذاران اقتصادی دو طرف را فراهم کنیم و تلاش می‌کنیم تا مقدمات اینکار آماده شود.
 
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به افرادی که به صورت مستقل با این کشورها کار می‌کنند، گفت: برای افرادی که این توانایی را ندارند، امکانی توسط دهکده تجاری نیاوران و شرکت اورال بیزنس گروپ کشور روسیه به وجود آمده و این شرکت می تواند به عنوان یک هلدینگ عمل کند و ارتباط بین این بخش از فعالان اقتصادی استان مرکزی و کشورهای CIS را برقرار کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: