کد خبر: ۲۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
رییس اتحادیه فناوران رایانه از تشکیل کارگروهی برای ارتباط بین فروشندگان، تعمیرکاران و خدمات پس از فروش محصولات رایانه‌ای در ایران با تولید‌کنندگان برندهای مطرح دنیا در این حوزه در آینده نزدیک خبر داد.
سید مهدی میرمهدی  گفت: هدف از تشکیل این کارگروه ایجاد ارتباط با صاحبان برند است نه کسانی که به صورت واسطه فعالیت می کنند، چون بسیاری از شرکت ها هستند که به صورت واسطه با برندهای مطرح در دنیا فعالیت می‌کنند.
 
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی کالاهای فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار امیدواری کرد که این کارگروه از بیستم بهمن‌ماه بتواند فعالیت‌های اجرایی خود را آغاز کند.
 
میرمهدی در عین حال بیان کرد: در ایران کالاهای مرتبط با فناوری اطلاعات، شبکه و ماشین‌های اداری این مشکلات را دارند، چون نمایندگی‌های اصلی در کشور وجود ندارد و هر کسی ادعای نمایندگی رسمی بودن می‌کند که البته طبیعی است با اجرایی شدن برجام بسیاری از مشکلات حل می شود.
 
رییس اتحادیه فناوران رایانه همچنین با بیان اینکه فعالان قانونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شناسایی می شوند، گفت: صاحبان برند حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر از کشورهای کره، تایوان، مالزی و چین هستند.
 
وی همچنین پیش از این گفته بود که واردکنندگان برای واردات کالا حتما باید مجوز خدمات پس از فروش داشته باشند یا با شرکتی که می‌تواند این خدمات را ارائه دهند باید قرار‌داد داشته باشند لذا کسی نمی‌تواند بدون داشتن مجوزهای لازم، کالای خود را از گمرک ترخیص کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: