کد خبر: ۲۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
رئیس اتاق بازرگانی ایران :
رئیس اتاق بازرگانی ایران، جزیره کیش را ویترین و دریچه سرمایه گذاری کشور دانست و گفت: کیش با نشان دادن ایرانی مترقی و پیشرفته می تواند تصویر خوبی از توسعه کشور را به سرمایه گذاران خارجی ارائه کند.
نشست رئیسان و اعضای هیات مدیره اتاق های بازرگانی ایران و تهران با حضور علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در هتل مارینای جزیره کیش برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران در این نشست به تغییر فضای کشور و برداشته شدن تحریم ها اشاره کرد و گفت : افق روشنی پیش روی کشور قراردارد و برگزاری این نشست فرصت خوبی برای بهره مندی از ظرفیت های این جزیره در راستای توسعه کشور است .
محسن جلال پور در خصوص شکوفایی اقتصادی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت: در گذشته بیشتر فعالیت های اقتصادی کیش به تبادلات داخلی و کیش محدود بود اما در شرایط کنونی و فضای ایجاد شده امکان فعالیت های بیشتری در عرصه بین المللی فراهم شده است .
وی، جزیره کیش را ویترین و دریچه سرمایه گذاری کشور برشمرد و گفت: کیش می تواند با نشان دادن ایرانی مترقی تصویر مناسبی از توسعه کشور را به سرمایه گذاران خارجی ارائه کند که برگزاری همایش های و نمایشگاههای بین المللی در کیش نیز از موارد پیشنهادی رئیسان و اعضای اتاق بازرگانی در دیدار با رییس جمهوری بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست موفقیت های بدست آمده و لغو تحریم ها را تبریک گفت و افزود : اینکه چگونه بتوان از ظرفیت های ایجاد شده در این فضا بهره مند شد موضوعی مهم و نیازمند بررسی دقیق است .
علی اصغر مونسان یکی از موضوعات مهم در مناطق آزاد از جمله کیش را بروکراسی اداری دانست و گفت : به رغم تاکید رئیس جمهوری درمورد بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی در شرایط کنونی متاسفانه بروکراسی حاکم برکشور به جای تسهیل روند توسعه به مانعی بر مسیر رشد و توسعه تبدیل شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود معافیت های 20 ساله مالیاتی، معافیت های گمرکی ورود و خروج ارز به صورت آزاد را از جمله مزایای منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود : تمرکز مدیریت از مزایای خوب مناطق آزاد و انگیزه ای برای سرمایه گذاری داخلی وخارجی است.
مونسان به آسان سازی روند دریافت مجوزها درکیش اشاره کرد و اظهار داشت : در سال های اخیر تلاش شده تا با کاهش نقش عوامل انسانی ، الکترونیکی کردن فرآیندها و صرفه جویی در وقت ، مسیر دریافت مجوزها کوتاه و در امور شفاف سازی شود .
وی در شرایط کنونی به درخواست بانک آفشور( فرا ساحلی ) مورد تایید سازمان اشاره کرد و افزود : در حال بررسی درخواست دو بانک با همکاری بانک مرکزی هستیم که با حمایت دولت درکیش منطقه آزاد مالی ایجاد شود.
وی اظهار داشت : توافق های اولیه صورت گرفته است که تحقق آن برای کیش یک جهش و از نظر اقتصادی به نفع کشور خواهد بود .
به گزارش ایرنا، توسعه بندرگاه وفرودگاه جزیره کیش، ایجاد پایانه جدید فرودگاهی با ظرفیت پذیرش چهار و نیم میلیون مسافر درسال، افزایش فضاهای فرهنگی ، توسعه فضاهای تفریحی ،ایجاد زیرساخت های تامین انرژی و آب ، وجود بیش از 400 واحد صنعتی فعال غیر آلاینده و دانش بنیان در کیش ،ایجاد کارگروه هوایی از مواردی بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست به آن اشاره کرد.
مونسان به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک جزیره کیش اشاره کرد و گفت: سه جزیره هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک زیر نظر جزیره کیش است که در سفر رییس جمهوری به جزیره کیش و بازدید از هندورابی بر ساخت فرودگاه و بندرگاه تاکید شد.
وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد کیش توسعه جزیره هندورابی را در سال های اخیر در دستور کار قرار داده است و طرح جامع آن تدوین شده و در مرحله تصویب قرار دارد .
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش گفت : در حال ساخت زیر ساخت های هندورابی هستیم و ساخت بندرگاه جزیره در مراحل پایانی قرار دارد ، عملیات زیرسازی باند فرودگاه پایان یافته و 60 درصد عملیات روسازی نیزبه اتمام رسیده است .
درادامه این نشست میرمحمد صادقی نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در توسعه هندورابی گفت: جزیره کیش غرور ملی همه مردم کشور است و باید از ظرفیت های آن برای درآمد زایی استفاده کنیم .
وی اظهار داشت : بسترهای فراهم شده و حمایت های مدیرعامل منطقه ازاد کیش از سرمایه گذاران فرصت خوبی برای فعالیت در این جزیره فراهم ساخته است .
نشست رئیسان واعضای هیات مدیره اتاق های بازرگانی ایران و تهران فردا نیز ادامه دارد. برگزاری جلسه با سرمایه گذاران جزیره کیش و بازدید از جزیره هندورابی از دیگر برنامه های اعضای اتاق بازرگانی ایران و تهران در جزیره کیش است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: