کد خبر: ۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
یک شرکت طراح برنامه‌های همراه، فیس بوک را متهم کرد که در جریان طراحی برنامه گپ دسته جمعی خود برای کاربران این سایت، حقوق مالکیت معنوی آن را نقض کرده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، این شرکت می‌گوید برنامه گپ آنلاین فیس‌بوک یک برنامه اصیل که توسط برنامه‌نویسان فیس‌بوک طراحی شده باشد، محسوب نمی‌شود.

شرکت Room  که برنامه مشابهی به همین نام را طراحی و عرضه کرده می‌گوید فیس بوک با استفاده از همین نام برای برنامه گپ دسته جمعی خود به حقوق مالکیت معنوی این شرکت بی‌توجهی کرده است. فیس بوک مدعی است برنامه گپ آن امکان گفتگوی ایمن با دوستان و آشنایان فیس‌بوکی را فراهم می آورد.

برنامه شرکت Room  در ماه سپتامبر عرضه شده و از عرضه برنامه فیس بوک تنها چند هفته می گذرد و به همین علت فیس بوک حق نداشته از چنین نامی استفاده کند. مدیر شرکت Room  می‌گوید با استفاده از این برنامه گپ که از برنامه‌های مشابه دهه 90 میلادی الهام گرفته تا حداکثر 500 نفر می‌توانند به طور ناشناس با یکدیگر گفتگو کنند.

اگر چه هنوز موضوع به طور قضایی پیگیری نشده، اما Damien Rottemberg رییس این شرکت می گوید ممکن است شکایت از فیس بوک به همین علت در دستور کار قرار بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار