کد خبر: ۲۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
تا پایان سال آینده
مجری طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی گفت: تا پایان سال ٩٥، دو سكوی تولیدی فاز ١٤ با توان تولید یك میلیارد فوت مكعب گاز به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، مرتضی زرین‌گل با تاكید بر ضرورت افزایش حجم برداشت از منابع گازی مخزن مشترك پارس جنوبی، اظهار داشت: پیشرفت عملیات حفاری فاز ۱۴ در راستای توسعه زودهنگام بخش دریایی این پروژه به ٦٤ درصد رسیده است.

مجری طرح توسعه فاز ١٤ تصریح كرد: با توجه به اولویت‌گذاری تكمیل بخش فراساحل، تسریع در توسعه و برداشت گاز از سكوهای دریایی این فاز در دستور كار وزارت نفت قرار گرفته است.

وی افزود: تا پایان سال ٩٥ از مجموع چهار سكوی این فاز، دو سكوی ۱۴A و ۱۴c با توان تولید از ٢٢ حلقه چاه، تكمیل و آماده ارسال گاز به پالایشگاه سایر طرح های درحال بهره برداری خواهد شد.

وی درباره عملیات لوله گذاری دریایی این فاز نیز عنوان كرد: تمامی تجهیزات كامل نصب خطوط لوله ۱۰۵ كیلومتری این فاز به محل سایت منتقل شده و آماده اجرای مراحل لوله گذاری است.

مجری فاز ١٤ همچنین از تكمیل بخشی از خط لوله پالایشگاه خشكی این فاز خبر داد و با بیان اینكه تامین منابع مالی از اصلی‌ترین مسائل پیش روی این طرح است، پیشرفت عملی پالایشگاه خشكی فاز ١٤ را ٥٠ درصد عنوان كرد.

زرین‌گل در ادامه با یادآوری و ابراز تاسف از حادثه فوت سه نفر از كارگران بخش پیمانكار این طرح، با اشاره به پذیرش سهل انگاری و عدم انجام تمهیدات ایمنی لازم از سوی پیمانكار مربوطه، بر ضرورت نظارت عالیه كارفرمای طرح در پیگیری حقوق این افراد و ارائه هشدارهای لازم برای پیشگیری از هرگونه اقدامات آسیب زا و زیان بار تاكید كرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: