کد خبر: ۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در برزیل، گردشگران کاستاریکا را نصف کرده است.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ طبق اعلام یکی از مقامات ارشد صنعت گردشگری کارستاریکا، برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در برزیل کاهش 48 تا 50 درصدی گردشگران این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی را در پی داشته است.

وی علت اصلی این امر را هزینه یکسان اقامت و سفر به برزیل و کاستاریکا اعلام کرد که باعث شده گردشگران کاستاریکا تصمیم بگیرند به جای سفر به این کشور به برزیل با هزینه یکسان سفر کرده و از سوی دیگر از تماشای مسابقات جام‌جهانی فوتبال نیز بهره‌ ببرند.

بر اساس برآوردها، کاستاریکا در نیمه نخست امسال میزبان تنها 600 هزار گردشگر بود که این رقم در زمان مشابه در سال 2013 حدود یک میلیون و 150 هزار گردشگر بود، این در حالیست که با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال حدود 800 هزار گردشگر خارجی برای تماشای این مسابقات به برزیل سفر کردند که حدود 20 درصد آنها در سالهای آتی بار دیگر به برزیل سفر خواهند کرد.

در این شرایط دولت کاستاریکا قصد دارد تا سال 2015 تعداد گردشگرانش را که بخش قابل توجهی از آنها گردشگران درمانی هستند را به 3 میلیون و 400 هزار گردشگر رسانده و درآمد‌های حاصل از این صنعت را به سومین منبع درآمد کاستاریکا پس از صادرات قهوه و موز تبدیل کند.

کاستاریکا همچنین آثار تاریخی متعدد از دو تمدن مایاها و آزتک ها  را نیز درخود جای داده که هرساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سرتاسر جهان هستند.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: