کد خبر: ۲۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
جابری انصاری با بیان اینکه، برجام حاصل مقاومت ملت در مقابل زورگویی‌ها بوده است، تاکید کرد: طبیعی است آنچه در قالب برجام انجام شده است، به طور کلی حاصل ظرفیت‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و منسوب کردن آن به یک گروه یا جریان یا دولت برخورد درستی نیست.
جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌‌وگویی با بیان اینکه تبدیل کردن مسائل ملی به بحث‌های باندی، قبیله‌‌‌‌‌‌ای پسندیده نیست، گفت: در همه‌جای دنیا مسائل ملی، چتر ملی و فراگیر دارد و هیچ‌ باند، گروه یا فبیله‌ ای حق مصادره آنرا ندارد که به نظرم ما باید مسائل ملی را از موضوعات جناحی تمیز کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر اینکه، برجام حاصل مقاومت ملت ایران در مقابل زورگویی‌ها بوده است، تاکید کرد: طبیعی است آنچه در قالب برجام انجام شده است، به طور کلی حاصل ظرفیت‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و منسوب کردن آن به یک گروه یا جریان یا دولت برخورد درستی نیست.

وی با بیان اینکه برجام دستاورد دهه‌های جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: باید به دستاوردهای نگاه ملی داشته باشیم؛ نگاه وزارت خارجه به عنوان یک نهاد حاکمیتی این است که برجام با همه بدی‌ها و خوبی‌هایش و با همه نقاط منفی و مثبی که دارد بیان برآیند ملی نظام جمهوری اسلامی ایران است نه اینکه یک گروه بخواهد با برجام برای خود شناسنامه صادر کند.

جابری انصاری در پایان همچنین گفت که من، تنها سخنگوی وزارت خارجه نیستم بلکه وظیفه دارم در مواضعی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کنم و این وظیفه اقتضائاتی دارد که از جمله آن، نگاه ملی به دستاوردهای ملی جمهوری اسلامی ایران است.

* تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: