کد خبر: ۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کشورهای زیادی برای خرید نفت از ایران اعلام آمادگی کرده اند تا ما بازار خود را به دست آوریم گفت: نمی توان آینده قیمت نفت را به خاطر اتفاقات نابهنگام در منطقه پیش بینی کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛علی مروی در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت ضرورت رهایی از اقتصاد تک محصولی بیشتر می شود، بنابراین با سیاست عرضه بالای نفت از سوی عربستان و امریکا علیه کشورها قیمت نفت سقوط کرد. 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی درباره درخواست بسیاری از نمایندگان و کارشناسان برای تشکیل جلسه اضطراری اوپک،‌ گفت: این که در شرایط فعلی اوپک باید تشکیل جلسه دهد حرف درستی است اما به نظر می رسد زمان 6 آذر که برای تشکیل این جلسه تعیین شده  زمان مناسبی است. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در تاریخ طولانی نبوده و بیش از یکسال طول نمی کشیده است، ‌گفت: هیچ کس نمی تواند شرایط را به درستی ودقیق پیش بینی کند. 

مروی با بیان اینکه افکار عمومی جهان نشان می دهد تحریم به شکلی سرو سامان یابد و آنها هم به نفع ما رای دهند،‌ گفت: با لغو تحریم ها اتفاقات جدیدی خواهد افتاد. 

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه سیاست افزایش تولید و کاهش قیمت درراستای ایجاد مشکل برای ایران و روسیه که وابسته به نفت هستند درپیش گرفته شده است،‌ گفت: زمان تحریم ها و کاهش قیمت نمی تواند طولانی شود. 

وی با بیان اینکه ایران آماده است تا هر کمکی بتواند انجام دهد که از این وضعیت خارج شویم، افزود: رییس جمهور روسیه هم گفته بود اگر قیمت در همین سطح بماند تولید را کم می کنند چرا که  بودجه کشورش را بالای 80 دلار بسته اند. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بر مقاوم سازی اقتصاد به منظور رهایی از بودجه نفتی تاکید کرد و گفت: اقتصاد باید به نحوی مقاوم سازی شود و به نحوی ساماندهی شود که اگر نفت تحریم شد کالای جایگزین برای صادرات و کسب درآمد داشته باشیم تا وابستگی به نفت به حداقل برسد. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در بازار نفت و سیاست‌های نفتی باید با دقت و آرامش و مراقبت جدی پیش برویم تا به مشکلی برخورد نکنیم در حال حاضر روند خوبی در پیش گرفته شده و بازارهایی که از دست داده بودیم را کم کم به دست می آوریم. 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه کشورهای زیادی برای خرید نفت از ایران اعلام آمادگی کرده‌اند تا ما بازار خود را به دست آوریم، درباره پیش بینی قیمت نفت،‌ خیلی نمی توان  آینده را به خاطر اتفاقات نابهنگام در منطقه پیش بینی کرد. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه خیلی محکم و قاطع نمی توان گفت کاهش قیمت از بین می رود، افزود:‌ باید با دقت و مراقبت مسایل را رصد و کنترل کنیم و جلو برویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، قیمت ، اوپک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار