کد خبر: ۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: رگولاتوری، اپراتورها را ملزم کرده است سامانه سنجش سرعت اینترنت را در پایگاه اطلاع رسانی خود ایجاد کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «علی اصغر عمیدیان» افزود: همه اپراتورها ملزم شده اند درباره میزان مجاز شاخص های کیفیت سطح خدمات و مراحل اندازه گیری آن به مشترکان اطلاع رسانی دقیق کنند و سامانه ای را برای ثبت خسارت از سوی مشترکان بر اساس مقادیر اندازه گیری شده، روی پایگاه خود راه بیندازند.
به گفته وی، برخی شرکت های فعال در این بخش در حال پیاده سازی این قانونند.
عمیدیان بیان کرد: ایجاد این سامانه برای اجرای مصوبه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و جلب رضایت مردم از خدمات ارائه شده در بخش سرویس های فناوری اطلاعات است.
وی اعلام کرد امکان دسترسی به سامانه سنجش سرعت همه اپراتورها به طور متمرکز در پایگاه اطلاع رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز فراهم شده است.
این مسئول گفت: با توجه به تعیین شاخص های کیفی سرویس مشترکان از سوی رگولاتوری شامل سرعت دانلود و آپلود، زمان تاخیر و میزان گم شدن بسته ها در داخل و خارج شبکه، با بهره گیری از سامانه سنجش سرعت امکان نظارت مطلوب تر بر ارائه خدمات از سوی اپراتورها فراهم شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پرداخت خسارت موافقتنامه سطح خدمات ارتباطات داده ها (SLA) به مشترکان، از سوی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت به صورت نقدی و حجمی خبر داد.
وی گفت: نظارت بر اجرای مصوبه 177 کمیسیون درباره «ضوابط و چارچوب موافقتنامه های سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده ها» از سوی رگولاتوری، سبب شد در 6 ماه نخست امسال، نزدیک به دو میلیارد ریال به طور نقدی و 7409 گیگابایت به صورت حجمی از سوی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات عمومی انتقال داده ها (PAP) و دسترسی همه کاربران به اینترنت (Wimax) در قالب خدمات ارتباطات داده ها به مشترکان پرداخت شود.
پیش از این «حسن مهدوی» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد (بازرسی) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از راه اندازی سامانه گزارش های مردمی این سازمان برای دریافت نظر مردم و بهبود ارائه خدمات خبر داده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: