کد خبر: ۲۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
یک مقام مسئول:
یک مقام ارشد شرکت ملی نفت گفت: اکنون به طور میانگین روزانه بیش از 43 میلیون مترمکعب گاز از دو میدان گازی آغار و دالان تولید می شود که نسبت به پارسال بیش از پنج درصد رشد نشان می دهد .
به گزارش وزارت نفت، حمید ایزدی سرپرست منطقه عملیاتی آغار و دالان در شرکت نفت وگاز زاگرس جنوبی ضمن تشریح جزئیات برنامه جدید افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی ایران در منطقه زاگرس جنوبی، افزود: همزمان با افزایش تولید گاز طبیعی ، اکنون به طور متوسط روزانه نزدیک به 10 هزار بشکه میعانات گازی تولید و به پالایشگاه نفت شیراز انتقال داده می شود.
وی اضافه کرد: تولید گاز طبیعی در این منطقه امسال، 5.1 درصد بیشتر از اوج میزان تولید در مدت زمان مشابه در سال گذشته بود.
ایزدی ،یکی از مهمترین دلایل افزایش تولید گاز طبیعی در منطقه آغار و دالان را انجام تعمیرات اساسی تاسیسات گازی مطابق با برنامه زمان بندی مصوب اعلام کرد و افزود: انجام تعمیرات اساسی تاسیسات ، زمینه تولید پایدار و مطمئن گاز در سطح میدانهای آغاز و دالان را فراهم ساخت.
وی، انجام بیش از 80 هزار نفر ساعت کار به منظور تعمیرات اساسی در سطح تاسیسات گاز را یادآور شد و گفت: تعمیرات و ایمن سازی خطوط لوله هم امسال از حدود 900 کیلومتر خط لوله موجود، تاکنون حدود 90 کیلومتر خط لوله تعمیر و ایمن سازی شد و تعویض نزدیک به 9 کیلومتر از این خطوط صورت گرفت.
منطقه عملیاتی آغار و دالان شامل 29 حلقه چاه تولیدی است و ظرفیت تولید گاز در این دو میدان حدود 43 میلیون مترمکعب در روز برآورد شده که این گاز از سوی هشت مرکز جمع آوری به پالایشگاه گاز فراشبند منتقل می شود. 
به گزارش ایرنا، میدان گازی آغار در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و 35 کیلومتری جنوب شرقی فیروز آباد در مجاورت شهر قیر قرار گرفته و در سال 1351 کشف ، و در این میدان گازی 17 حلقه چاه وجود دارد که 14 حلقه آن تولیدی است. 
میدان گازی دالان هم در فاصله 120 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و فاصله 20 کیلومتری جنوب شرقی شهر فراشبند قرار دارد و این میدان سال 1354 کشف و بهره برداری از آن در سال 1371 آغاز و در این میدان 17 حلقه چاه حفاری شده که 15 حلقه آن تولیدی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: