کد خبر: ۲۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
فرمانده یکان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: سالانه به صورت میانگین 25 هزار پرونده به طرفیت این سازمان تشکیل می شود که 80 درصد آن مربوط به زمین خواری است.
به گزارش تجارت آنلاین، سرهنگ قاسم سبزعلی روز دوشنبه در حاشیه آیین معارفه فرمانده جدید یکان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تشکیل پنج هزار و 800 فقره پرونده برای زمین خواران در 10 ماه گذشته موفق به خلع ید و رفع تصرف از 14 هزار و 500 هکتار از اراضی ملی شده ایم.
وی در خصوص دریاخواری و کوه خواری نیز گفت:طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص، اقدامات گسترده ای با همکاری مردم برای خارج کردن این عرصه ها از دست متخلفان انجام شده است.
وی در خصوص آتش سوزی هم گفت: با توجه به تامین امکانات مورد نیاز در خصوص خاموش کردن آتش در عرصه های طبیعی در 10 ماه گذشته 29 درصد کاهش داشته ایم.
سبزعلی یادآور شد: برای کنترل آتش در سطح جنگلها و عرصه های طبیعی امسال 220 دستگاه خودرو خاموش کننده آتش و سایر وسایل انفرادی مورد نیاز با 110 میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.
وی بیشترین حوادث آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در سال جاری را مربوط به استانهای لرستان، کردستان، خوزستان و فارس عنوان کرد.
فرمانده یکان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: در خصوص پیشگیری از تصرف زمین های ملی و عرصه های طبیعی نباید هیچ اغماضی صورت گیرد.
سبزعلی بر لزوم برنامه ریزی و اطلاع رسانی دقیق برای مهار بحران هایی چون فرونشست زمین، کاهش آب سفره های زیرزمینی و حفر چاههای غیرمجاز تاکید کرد.
در این آیین سرهنگ عبدالله ابراهیمی به عنوان فرمانده یکان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر معرفی و از خدمات سرهنگ غلامرضا خضری تقدیر شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار