کد خبر: ۲۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: لحظاتی پیش و به صورت همزمان ۳۸ مجتمع خدماتی - رفاهی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در ۱۳ استان کشور به بهره‌برداری رسید.
داود کشاورزیان در این باره اظهار داشت: در حال حاضر جمعاً 600 مجتمع خدماتی - رفاهی در کشور فعالیت می‌کنند ضمن آنکه 348 مجتمع در حال احداث است و موافقت اصولی 525 مجتمع خدماتی رفاهی دیگر انجام شده است.

وی با بیان اینکه 61 مجتمع خدماتی - رفاهی در آزادراه‌های کشور در حال بهره‌برداری است، گفت: همچنین 231 مجتمع خدماتی - رفاهی در بزرگراهها فعالیت می‌‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:‌ بازنگری در ضوابط سازمان راهداری درباره احداث مجتمع‌های خدماتی - رفاهی انجام شد تا برای جذب سرمایه‌گذار شرایط تسهیل شود.

کشاورزیان بیان کرد:‌ برنامه‌ریزی شده هر 50 کیلومتر یک مجتمع خدمات - رفاهی در کشور احداث شده به مسافران خدمات دهد.

وی ایجاد سازوکار نظارتی و برخورد با متخلفان در این حوزه را از سیاست‌های سامان عنوان کرد و گفت: برنامه‌های مجتمع‌های خدماتی - رفاهی زنجیره‌ای با استفاده از یک الگوی استاندارد در کشور توسعه یابد.

کشاورزیان میزان سرمایه‌گذاری در این 38 مجتمع خدماتی - رفاهی که امروز افتتاح شد را 130 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ همچنین 9 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و 1.2 میلیارد تومان تسهیلات بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی آرامش راننده و مسافر، امنیت، خدماتی مناسب، استراحت مسافران و رسیدگی به مسائل فنی خودرو را از مزایای احداث مجتمع‌های خدماتی - رفاهی عنوان کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه به دلیل تسهیل شرایط  بخش خصوصی انگیزه دارد در این مجتمع‌های خدماتی - رفاهی سرمایه‌گذاری کنند، گفت: سازمان راهداری بررسی می‌کند که در کدام یک از محورهای مواصلاتی کشور کمبود مجتمع خدماتی - رفاهی و اگر استقبالی از سوی سرمایه‌گذاران نیست دلیل این استقبال بررسی می‌شود تا شرایط حضور سرمایه‌گذاران تسهیل شود.

کشاورزیان با بیان اینکه بازنگری در قانون احداث مجتمع‌های خدماتی - رفاهی انجام شده است، گفت:‌ در این 38 مجتمع 140 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که این بدون احتساب قیمت زمین است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کاربران جاده سرویس بهداشتی است، افزود: از استانداران خواسته‌ایم کمیته‌ای در این باره تشکیل دهند تا وضعیت خدمات‌دهی سرویس‌های بهداشتی و البته نمازخانه‌ها در مجموعه‌های بین‌راهی بررسی شود و اگر در این باره کمبود وجود دارد به آنها مهلت دهند ظرف چند ماه این کمبود را جبران کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:‌این 38 مجتمع‌ خدماتی - رفاهی در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و هرمزگان است.

کشاورزیان افزود: تاکنون امکان نظارت بر مجتمع‌های خدماتی - رفاهی وجود نداشت اما اخیراً با اصلاح آیین‌نامه سازمان راهداری بر عملکرد مجموعه‌های خدماتی - رفاهی نظارت می‌کند.

وی درباره مشوق‌های سازمان راهداری برای جذب سرمایه‌گذار در توسعه مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بیان کرد:‌ تا پیش از این ورودی و خروجی این مجتمع‌های خدماتی - رفاهی را سازمان راهداری می‌ساخت و در مسیرهایی که انگیزه برای ورود سرمایه‌گذاران وجود نداشت مشوق‌هایی ارائه می‌شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره جانمایی ساخت مجتمع‌های خدماتی - رفاهی اظهار داشت: طرح تفصیلی همه استان‌ها در حال تهیه است که 19 استان تهیه شده و 54 درصد محورهای مواصلاتی پیمایش شدند و طبق استانداردها برنامه‌ریزی داریم هر 50 کیلومتر یک مجتمع خدماتی - رفاهی در محورهای مواصلاتی کشور ساخته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: