کد خبر: ۲۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبرداد
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: اتمام طرح مسکن مهر در کشور تا پایان سال 95 تاکید رئیس جمهوری است.
 احمد اصغری مهرآبادی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از هفت هزار و 704 واحد مسکن مهر در لرستان افزود: تاکنون از مجموع دو میلیون و200 هزار واحد مسکن مهر کار احداث یک میلیون و 850 هزار واحد به اتمام رسیده است.
وی با تاکید بر بسته شدن پرونده مسکن مهر تا سال آینده گفت: با وجود برخی مشکلات در استان ها تلاش می شود این مطالبه مردم برآورده شده و واحد ها تحویل متقاضیان شود.
وی ادامه داد: تنها در شهر جدید پردیس تهران با توجه به تاخیر در آغاز طرح مسکن مهر و عوارض خاص ساخت و ساز، اتمام این واحدها تا پایان سال 95 چندان منطقی نیست.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اظهار کرد: هم اکنون از مجموع 350 هزار واحد در دست احداث، 205 هزار واحد در مرحله نازک کاری و 95 هزار واحد در مرحله سفت کاری است.
**افتتاح 700 هزار واحد مهر در دولت یازدهم
اصغری مهرآبادی گفت: طی دو سال و نیم گذشته تاکنون 600 هزار واحد مسکن مهر کشور بهره برداری شده و تا پایان امسال نیز 100 هزار واحد دیگر به متقاضیان تحویل داده می شود.
وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم یک میلیون و 10 واحد مسکن مهر افتتاح شده افزود: 60 درصد فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر انجام شده و بیش از 54 درصد عملیات صدور اسناد نیز در مدت فعالیت دولت یازدهم بوده است.
وی ادامه داد: علیرغم تنگناهای مالی ، عملیات احداث و تکمیل مسکن مهر در دولت یازدهم تعطیل نشد و سقف تسهیلات پرداختی نیز از 250 به 300 میلیون ریال افزایش یافت.
اصغری مهرآبادی اضافه کرد: در مسکن مهر لرستان نیز مصیبت هایی به ویژه در خرم آباد پیش آمد که موجب دوباره کاری در اجرای این طرح شد.
*هفت هزارو 700 واحد مسکن مهر در لرستان روز چهارشنبه با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر به بهره برداری رسید. 
مراسم افتتاح واحدهای سایت دره گرم خرم آباد به عنوان نمونه بهره برداری از واحدهای استان با حضور استاندار لرستان و سایر مسئولان برگزار شد. 
برای احداث و تکمیل این واحدها چهار هزار و 600 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان هزینه شده است. 
از این تعداد ، یکهزار و 862 واحد به صورت تعاونی 99 ساله، دو هزار و 642 واحد تفاهم نامه سه جانبه و سه هزار و 200 واحد به صورت خود مالک احداث شده است. 
از مجموع بیش از 45 هزار واحد سهمیه مسکن مهر لرستان تاکنون 26 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است. 


نام:
ایمیل:
* نظر: