کد خبر: ۲۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
مشاور وزیر نیرو خبرداد
مشاور وزیر نیرو از تزریق ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبرسانی خبر داد.
حمیدرضا جانباز با اعلام تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های آبرسانی گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات صندوق و با تصویب هیات دولت عملیاتی شده و در شماری از مجتمع های آبرسانی روستایی دارای اولویت اجرا خواهد شد.

مشاور وزیر نیرو، شمار مجتمع های آبرسانی دارای اولویت در کشور را ۹۶۰ مجتمع برشمرد و اظهارداشت: با بخشی از این اعتبارات ۳۳۰ مجتمع تکمیل و به بهره برداری برسد. با اجرای این طرح ها در مجموع ۷.۵ درصد شاخص بهره مندی آبرسانی روستایی کشور ارتقا خواهد یافت.

جانباز با تاکید بر اینکه بخشی از آبرسانی روستایی از طریق تتوسعه طرح های آبرسانی شهرها اجرا خواهد شد تصریح کرد: ارزیابی وزارت نیرو در پایان اجرای طرح ها، ارتقای ۱۰ درصدی شاخص بهره مندی است.

وی گفت: برای تسریع در اجرای طرح های آبرسانی همچنین در قالب ماده ۵۶ مبلغ ۲۴ هزار میلیارد ریال منابع بانکی و ۱۰ هزار میلیارد ریال با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب اوراق مشارکت تامین می شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تاکید کرد: سیاست وزارت نیرو اجرای طرح های آبرسانی در مناطق دارای کمبود آب و استقرار جمعیت در مناطق مورد نیاز است.
نام:
ایمیل:
* نظر: