کد خبر: ۲۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
دو سفر تجاری به ایران پیش از نیمه نخست سال 2016
آژانس دولتی «اینترپرایز ایرلند» با توضیح برنامه‌هایش برای ورود به بزرگ ترین فرصت تجاری سال یعنی ایران، اعلام کرد این شرکت در ماه آتی 2 سفر تجاری در ادامه سفرهای خود از پیش از لغو تحریم ها به ایران ترتیب خواهد داد.
به گزارش  آیریش اگزماینر،«اینترپرایز ایرلند» در نظر دارد تا 2 بازدید تجاری جداگانه به ایران در ماه‌های آتی فراهم کند، چرا که این شرکت در جستجوی ورود به بزرگ‌ترین فرصت تجاری سال یعنی ایران است.

این بازدیدها بر تقویت علاقه مندی های ایرلند در حوزه های سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مخابرات متمرکز خواهد شد.

سین دیویس مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای اینترپرایز ایرلند، این بازدیدها به دنبال اقدامات مقدماتی صورت گرفته از سوی این شرکت پیش از لغو تحریم ها در ماه گذشته ترتیب داده خواهد شد.

دیویس گفت: «ما یک سری بازدیدهای کاوشی در سال 2015 داشتیم و فرصت های بازار ایران را برآورد و بررسی کردیم... آن بخش هایی که شناسایی شد شامل بخش سلامت، فناوری اطلاعات و فناوری کشاورزی بود.البته هرگونه فعالیتی که ما وارد شدیم به لغو تحریم ها بستگی داشت که مرحله قابل توجهی از آن در 17 ژانویه 2016 نهایی شد.»

به نوشته این گزارش، اندکی پس از لغو تحریم ها، اینترپرایز ایرلند، سمینار سلامت ایران را در دبی برگزار کرد.

دیویس افزود: «این سمینار توسط سرکنسول ایران و 2 مدیرعامل مستقر در تهران برگزار شد... از آن استقبال شد و پس از آن ما وارد مرحله بعد در مورد بخش سلامت می شویم که سفر تجاری به ایران در جریان نمایشگاه بین المللی سلامت ایران در می 2016 است.»

همچنین کارکنان این شرکت برای توسعه آی سی تی و فرصت های فناوری برای شرکت های مشتری از تهران بازدید کرده اند. این امر نیز از طریق کنفرانس دوبلین و پس از آن سفر به ایران پیش از نیمه دوم سال پیگیری خواهد شد.

دیویس همچنین توضیح داد: برنامه اینترپرایز ایرلند در زمینه فناوری کشاورزی پیشرفت کمتری داشته است چراکه قرار است، با استفاده از برگزاری یک کنفرانس بزرگ در دبی در اواخر سال میلادی پیگیری شود.

وی افزود با این حال این شرکت در 4 سال گذشته در زمینه فناوری کشاورزی در کشورهای حاشیه خلیج فارس فعالیت کرده است.

آژانس های دولتی نظیر اینترپرایز ایرلند و بورد بیا در اوایل هفته جاری از سوی مدیر ارشد اتحادیه صادرکنندگان ایرلند مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

وی گفته بود این شرکت‌ها در ورود به بازار ایران کند عمل کردند. ایرلند تنها کشوری است که روابط تجاری با ایران ندارد و همچنین خواهان بازگشایی سفارت در تهران شده بود.

وی گفته بود: «ما در مورد ایران چه کرده ایم؟»
نام:
ایمیل:
* نظر: