کد خبر: ۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
افزايش سود بانكي در روسيه، افزايش ارزش سهام بانكهاي انگليسي، مجارستان از ماليات‌اينترنت صرفه نظر كرد، كاهش تجارت خارجي تركيه و 300 ميليون دلار هزينه سرويس نامحدود براي مشتريان AT&T از جمله عناوين خبري روز گذشته مطبوعات جهان به شمار مي رود.

به گزارش روزنامه تجارت، افزايش سود بانكي در روسيه، افزايش ارزش سهام بانكهاي انگليسي، مجارستان از ماليات‌اينترنت صرفه نظر كرد، كاهش تجارت خارجي تركيه و 300 ميليون دلار هزينه سرويس نامحدود براي مشتريان AT&T از جمله عناوين خبري روز گذشته مطبوعات جهان به شمار مي رود.

افزايش سود بانكي در روسيه

فايننشال تايمز: بانك مركزي روسيه با هدف ثابت نگه داشتن روبل و يافتن راهكاري براي رهايي از انزواي ژئوپوليتكي نرخ سود بانكي را به 5/9 درصد افزايش ميدهد.اين عملكرد بيشترين افزايش نرخ سود از ماه مارس تا كنون بوده است كه تلاشي براي كاهش تورم است درعين حالاين افزايش باعث فشار بر واحد پول روسيه خواهد بود كه در هفته گذشته با سقوط درمقابل دلار همراه بود. بانك مركزي روسيه هزينه 28 ميليارد دلاري را از خزانه اش پرداخت تااين كاهش را كم كند.

افزايش ارزش سهام بانكهاي انگليسي

گاردين: سهام بانكها پس از اعلام قوانين تازه براي تقويت وضعيت مالي از سوي بانك انگلستان با افزايش ناگهاني روبرو شد. وزير اقتصاد انگلستان جورج آزبورن خواهان قوانين تازه و تاثير گذار بر وامهاي ارائه شده از سوي بانك انگلستان است كه ناشي از نگراني از افزايش نرخ وام مسكن است.

مجارستان از مالياتاينترنت صرفه نظر كرد

نيويورك تايمز: درخواست ماليات براينترنت از سوي نخست وزير مجارستان ويكتور اوربان ارائه شده بود و به عقيده معترضين تلاش وي براي كنترل اطلاعات بود. پس از تظاهرات گسترده دهها هزار نفری چند روز گذشته علیه لایحه وضع مالیات بر "دانلود” از طریق اینترنت در بوداپست، دولت مجارستان اعلام کرد که از این لایحه به شکل کنونی آن صرف نظر می کند.

كاهش تجارت خارجي تركيه

ديلي صباح : برطبق دادههاي منتشر شده از موسسه آمار تركيه ، صادرات در ماه سپتامبر 13.66 ميليارد دلار و واردات 20.59 ميليارد دلار بوده است كه نسبت به سال گذشته 8/4 درصد كاهش داشته است. صادرات تركيه به 28 كشور اروپايي در سال گذشته 6.2 ميليارد دلار بوده است. شريك اصلي تركيه آلمان 1.321 ميليارد دلار از سهم صادرات تركيه را امسال به خود اختصاص داده و انگلستان ، عراق و آمريكا در ردههاي بعدي قرار دارند. بيشترين واردات تركيه در ماه سپتامبراز كشور چين با 2.318 ميليارد دلار بوده و در ردههاي بعدي روسيه ، آلمان و آمريكا قرار دارند.

300 ميليون دلار هزينه سرويس نامحدود براي مشتريان AT&T

واشنگتن پست: كميسيون تجارت دولت فدرال از شركت مخابراتي AT&T به دليل ارائه اطلاعات نادرست به مشتريان درباره سرويساينترنت نامحدود شكايت كرده است .

مشتركاناينترنت در گوشيهاي تلفن همراه با سرعت پايين يا قطعياينترنت روبرو شدند. گفته ميشوداين شركت آمريكايي 3.5 ميليون كاربر را فريب داده است و 300 ميليون دلار تا 1 ميليارد دلار درآمد ازاين راه كسب كرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار