کد خبر: ۲۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب نزدیک به 600 میلیارد ریال وام وجوه اداره شده اشاره کرد و گفت: پرداخت ها به شرکت ها بر اساس پیشرفت پروژه و تدریجی خواهد بود و تاکنون 150 میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است.
وام وجوه اداره شده، اعتباراتی است که بر اساس ماده هفت قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در قراردادهای منعقد شده با شرکت ها، موسسه های بانکی و غیربانکی مجاز در اختیار آنها قرار می گیرد تا برای سرمایه گذاری در اهداف قانون برنامه های سوم و چهارم توسعه اقتصادی به صورت تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی داده شود.
این وجوه با کاهش سود و کارمزد تسهیلات پرداختی، در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «امیرحسین دوایی» درباره فراخوان تازه اعطای وام وجوه اداره شده، گفت: اولویت وام با شرکت های زایشی (SPIN-OFF) است که با تلفیق تجربه مدیریتی شرکت های بزرگ و تبحر علمی دانشگاهیان و صاحبان ایده، ایجاد شده اند.
وی بر تسهیل روند اعطای وام به شرکت های نوپا و ارائه تضامین از سوی شرکت مادر تاکید کرد و ادامه داد: این روش برای تامین مالی شرکت ها، مناسب است و برای وزارتخانه نیز یک روش تازه تامین مالی هوشمندانه به شمار می رود.
معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات به راه اندازی مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا در ایام مبارک دهه فجر اشاره کرد و این مرکز را محلی برای حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا و سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست.
دوایی موفقیت این مرکز را بسته به میزان تاثیر بازیگران مختلف در کارکردی برشمرد که برای آنها در این سیستم در نظر گرفته شده است و افزود: این سامانه بتدریج در حال تکمیل در سراسر کشور است.
به گفته وی، مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا یکی از کانال های اعطای وام وجوه اداره شده خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سازمان فناوری اطلاعات ایران برای حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا و سرمایه گذاری بخش خصوصی فناوری اطلاعات، مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فناوری اطلاعات و ارتباطات را همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر راه اندازی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار