کد خبر: ۲۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
وزیر صنایع و تولیدات پاکستان با بیان اینکه توانمندهای خوبی در بخش های مختلف صنعت از جمله صنعت فولاد و انرژی در ایران سراغ دارد، گفت: از حضور صنایع و صنعتگران ایرانی در کشورمان استقبال و تمام تسهیلات لازم برای ورود آنان به عرصه فعالیت های صنعتی در پاکستان را فراهم می کنیم.
'غلام مرتضی خان جتوئی' در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: دربهای بخش صنعت پاکستان به روی علاقمندان خارجی به حضور و فعالیت در این بخش باز است و وزارت صنایع و تولیدات پاکستان نیز از هیچ تلاشی برای ارائه تسهیلات و خدمات لازم به صاحبان صنایع ایران برای حضور و فعالیت در پاکستان دریغ نخواهد کرد.
وی گفت: صاحبان صنایع ایران برای سرمایه گذاری و فعالیت در پاکستان، می توانند تسهیلات خوبی در زمینه واردات ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه مورد نیاز خود به پاکستان از جمله معافیت کامل گمرکی دریافت کنند.
این وزیر پاکستانی با بیان اینکه صنایع فولاد کشورش با مشکلات زیادی مواجه است و دولت برای حل این مسایل، قصد دارد صنایع فولاد این کشور را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: اگر شرکت های صنعتی ایران مایل به مشارکت در این زمینه هستند، می توانند با کمیسیون خصوصی سازی پاکستان در این باره وارد مذاکره شوند.
غلام مرتضی خان جتوئی با اشاره به دیداری که اخیرا با 'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان داشت، گفت: در این دیدار، مسئله پایین بودن حجم مبادلات تجاری دو کشور و راه های جبران آن مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
وی تاکید کرد: هم پاکستان و هم ایران اراده و انگیزه بالایی برای بالا بردن حجم کنونی مبالادت تجاری و افزایش مناسبات اقتصادی دارند و شرایط جدید بعد از لغو تحریم ها، می تواند به باز شدن کانال های بانکی بین دو کشور و در نتیجه جهش روابط تجاری و اقتصادی بین دو همسایه منجر شود.
وزیر صنایع و بخش تولید پاکستان با بیان اینکه کشورش ظرفیت زیادی برای افزایش روند صادارات و واردات به ایران دارد گفت: پاکستان می تواند تامین کننده برنج و غلات مورد نیاز ایران باشد ضمن اینکه با توجه به کمبود شدید انرژی در پاکستان، ایران می تواند تامین کننده بخش قابل توجهی از گاز و برق مورد نیاز پاکستان باشد.
وی اظهار امیدواری کرد اکنون که تحریم ها لغو شده است، طرح های همکاری میان پاکستان و ایران به ویژه خط لوله گاز و طرح افزایش واردات برق از ایران زودتر محقق شود.
غلام مرتضی خان جتوئی با اشاره به این مطلب که 'دولت پاکستان اصرار و تاکید بر انجام واردات گاز از ایران دارد'، گفت: کمبود گاز و انرژی در پاکستان بسیار جدی است و یکی از بهترین گزینه های جبران آن، واردات انرژی و گاز از ایران است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار