کد خبر: ۲۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰
کمتر از یک هفته دیگر بزرگترین رویداد سیاسی دولت یازدهم برای انتخاب نمایندگان مجلس دهم برگزار
می شود. این در حالیست که هجمه‌های  زیادی  پس از اجرایی شدن برجام علیه دولت یازدهم ساماندهی شده است. بی شک مخالفان دولت تدبیر و امید
می دانند در صورت هماهنگی و وفاق میان مجلس و دولت اتفاق‌های مبارکی در صحنه اقتصاد ایران روی می دهد و طبعا  گروهی از افراد و نهادها که منافع آنها با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها به خطر افتاده است سعی می کنند تا به لطایف الحیل  زمینه‌ها برای همدلی و همزبانی دولت و مجلس فراهم نشود.
بی تردید همدلی و همزبانی دولت و ملت می تواند امکان بهتری برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم باشد چرا که پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها بسترهای لازم برای جهش اقتصادی فراهم است.
 اقتصاد ایران تابعی از سیاست است و هر تغییر و تحولی در ساختار سیاسی می تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم بر اقتصاد ملی تاثیر بگذارد.
اقتصاد مسکن نیز در زمان رکود  تابعی از اقتصاد ملی است و تا زمانی که اقتصاد کشور از رکود خارج نشود نمی توان انتظار داشت شاهد رونق در بازار مسکن باشیم از این رو می توانیم بگوییم بسیاری از تحولات اقتصادی  در ماه‌های آینده  در ایران  تابعی از تغییرات و تحولات سیاسی است که مهمترین آن انتخابات مجلس دهم است.
مخالفان  رشد و پیشرفت اقتصاد ملی طی روزهای اخیر به شکل‌های مختلف سعی در ابراز نارضایتی داشته اند تا توافقات پس از برجام را  بر خلاف منافع ملی  معرفی کنند. اجرایی شدن برجام و لغو تحریم برای ملت ایران یک پیروزی بزرگ بوده است اما بی تردید منافع مالی برخی از افراد و گروهها با لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام  به مخاطره افتاده است از این رو سعی دارند تا با سیاه نمایی، برنامه‌های دولت را کم رنگ نشان دهند چراکه منافع آنان با تحریم‌های اقتصادی تامین می شده است.
بنابراین  با هر وسیله ای می کوشند تا سیاست‌ها و عملکرد دولت تدبیر و امید  را به حاشیه ببرند و خود را قهرمان  نبرد بدانند.
این شیوه از سیاه نمایی و سنگ اندازی در روزهایی که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم به مراتب بیشتر دیده می شود زیرا در صورت همدلی مجلس دهم با دولت یازدهم اتفاق‌های مبارکی درعرصه سیاسی و اقتصادی روی می دهد و این موفقیت منجر به حاشیه رفتن گروه‌هایی است که منافع خود را در تحریم می بینند.
بی شک اقتصاد در کوتاه مدت و بلند مدت شاهد خروج از رکود و حرکت به سمت رونق خواهد بود و این مهم با همراهی مجلس و دولت زودتر اتفاق می افتد بنابراین  مردم آگاه و دانا  با حضور در پای صندوق‌های رای به کسانی رای بدهند که  به راستی مدافع حقوق آنها هستند  .
 موفقیت‌های دولت یازدهم  با توافق وین و اجرایی شدن برجام بر همه کس آشکار شده است. از این رو مخالفان و معاندان دولت روحانی تصمیم دارند تا با ایجاد جو ناآرام، فضای سیاسی را به شکل نامناسبی به نفع خود مصادره به مطلوب کنند. 
معاندان  مردم را به شرکت نکردن دعوت می کنند و سعی دارند تا با حضور کمرنگ مردم، اعتراض خود را نشان دهند.
 گروهی نیز به عنوان مخالف سعی دارند ریسمان وفاق ملی را از هم بگسلند تا از این آب آلوده ماهی بگیرند. بنابراین همه کسانی که در عرصه اقتصادی خاصه اقتصاد مسکن فعالیت می کنند باید بدانند خروج از رکود در بازار مسکن و ایجاد رونق مستلزم فضای آرام سیاسی و زدودن هر نوع تنش  اجتماعی است و این مهم با  همدلی دولت  و ملت  و حضور در انتخابات مجلس  به دست می آید .
بازار مسکن پس از اجرایی شدن برجام نفسی تازه کرد و با حداقل رشد فروش واحدهای مسکونی در تهران روبرو شد  اما برای این که  بازار مسکن برای همیشه  از رکود چند ساله خارج شود  نیاز به اجرای سیاست‌های اقتصادی  دولت در عصر پسا تحریم دارد.
 طبعا اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت مستلزم هماهنگی میان بخش‌های مختلف دولت و ملت است. از این رو هر چه قدر همدلی مجلس با  دولت  بیشتر باشد دولت نیز امکان بهتری برای اجرای سیاست‌های اقتصادی  دارد و می تواند  شرایط بهتری برای کار و زندگی مردم فراهم کند.
بنابراین چه بسا بی توجهی به انتخابات مجلس یا شرکت نکردن اثرات منفی فراوانی بر زندگی و کار آحاد ملت ایران داشته باشد.
 از این رو بهترین راهکار برای مقابله با تخریب‌های روانی حاکم بر فضای انتخاباتی  حضور پر ثمر در پای صندوق‌های رای و انتخاب  فرد اصلح است تا با همدلی میان دولت و مجلس یا مردم اتفاق‌های خوبی در  عرصه سیاسی و اقتصادی روی دهد و دولت به پشتوانه ملت بتواند سیاست‌های اقتصادی خود را در بخش‌های مختلف به خصوص بخش مسکن اجرایی کند و ایرانیان شاهد روزهای خوش و مبارکی در سال‌های آینده باشند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار