کد خبر: ۲۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
حضور و فعالیت زنان در تبلیغات انتخاباتی در برخی فضاها و اماکن که دسترسی نامزدهای مرد مجلس شورای اسلامی وجود ندارد به عنوان مبلغ و نماینده نامزد مورد نظر نقش حایز اهمیتی در جذب آرا دارد .
به گزارش ایرنا ، نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تمام توان بدنبال استفاده از ظرفیت فضاها و اماکنی که افراد در آنها وجود دارند، هستند تا خودشان را عرضه و معرفی بکنند و دراین زمینه حتی نمی خواهند گوشه ای از این ظرفیت بدون استفاده باقی بماند.
نامزدهای مجلس شورای اسلامی که بدنبال افزایش شانس خود برای پیروزی هستند حتی حاضر نیستند بخش اندکی از این شانس خود را از دست بدهند و دراین میان نقش زنان بسیار پر رنگ و پررنگ تر می شود.
مجالس روضه ، باشگاه های ورزشی ، سالن های آرایش ، خیاطی و مجالس عروسی از جمله این فضاهای زنانه ای هستند که امکان حضور نامزدهای مرد مجلس شورای اسلامی فراهم نیست و آنان با استفاده از ظرفیت زنان ستادهای خود از این ظرفیت استفاده می کنند.
شاید تعداد حضور بانوان در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزد انتخاباتی به نسبت مردان کمتر باشد و آنچه در این میان شاید در این میدان بزرگ و مهم سیاسی زیاد به چشم می خورد حضور فعال بانوان درعرصه تبلیغات و ستادهای انتخاباتی است .
نکته حایز اهمیت در این حضور زنان برای تبلیغات، سرگروهی همسران نامزدهای مجلس شورای اسلامی است .
همسران نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با این اقدام خود اثبات کردند که زن ایرانی همیشه دوشادوش مرد خود در تمامی عرصه های حضور می یابد.
بطوری که شاهدیم در زمان ثبت نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعدادی از این افراد به همراه همسران خود در محل های ثبت نام حضور یافتند.
اکنون در برهه ای دیگر از انتخابات ، زنان با حضور در فضاهای زنانه از این فرصت برای تبلیغات استفاده می کنند.
اظهارنظر حمایت از همسران از سوی تنی چند از همسران نامزدهای مجلس شورای اسلامی پاسخی بود که آنان به خبرنگار ایرنا دادند .
آنان اظهارداشتند که از تمامی فرصت ها برای تبلیغ همسر خود استفاده خواهند کرد تا نقطه کوری باقی نماند و به این صورت شانس را برای کسب آرا افزایش دهند.
** محدوده خاص فعالیت تبلیغات زنان
از نکات حایز اهمیت در فعالیت تبلیغات انتخاباتی در این است که زنان فاتح محدوده خاصی از حضور افراد جامعه برای عرضه و تبلیغات هستند.
محافل مذهبی و روضه زنانه ، آرایشگاه ها ، باشگاه های ورزشی و دیگر مجالس زنانه حوزه فعالیت آنان است و آنان از اینکه قادر هستند نقش مهمی را در عرصه تبلیغات بخاطر این مساله ایفا بکنند ابراز خرسندی می کنند .
این زنان از اینکه تنها فاتحان اصلی محافل زنانه برای تبلیغات هستند از این مساله ابراز خرسندی می کنند که این اماکن ورود ممنوع نامزدهای مرد مجلس شورای اسلامی است و آنان به اتکای فعالیت زنان می توانند خودشان را معرفی بکنند .
** تلاش بیشتر برای حضور زنان در عرصه مجلس شورای اسلامی
حال آنکه در 9 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی بانوان مازندران به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی حضوری دراین عرصه نداشتند ولی این به آن معنا نیست که همیشه این روند تکرار خواهد شد چرا که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور خوبی از بانوان به عنوان نامزد انتخابات هستیم بطوری که براساس آمار ارائه شده از سوی ستاد انتخابات مازندران هشت درصد نامزدهای تایید صلاحیت شده استان را بانوان به خود اختصاص می دهند .
هم اکنون آمار نامزدهای مجلس شورای اسلامی در این استان که وارد میدان تبلیغات انتخابات شدند به 161 نفر رسیده است.
مازندران با 9 حوزه انتخابیه 12 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.
از جمعیت حدود سه میلیون و 200 هزار نفری این استان بیش از دو میلیون و 235 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: