کد خبر: ۲۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
قائم مقام وزیر نیرو:
قائم مقام وزیر نیرو گفت: کاهش در میزان بارش برف، هشداری است تا برای استفاده از منابع آب سطحی که به صورت باران در دسترس قرار می گیرد، مدیریت بهینه تری را لحاظ کنیم.
ستار محمودی اظهار داشت: علاوه بر خشکسالی و تغییر اقلیم، اکنون با پدیده تغییر الگوی بارش ها مواجه شده ایم.

وی افزود: اگرچه در مدت گذشته از سال آبی جاری میزان بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سالهای گذشته بهتر بود، اما این مسئله در خصوص مجموع بارش ها صدق می کند و اگر به میزان بارش برف در کشور نگاه کنیم می بینیم که سطح بارش برف و میزان بارش به صورت برف در کشور کاهش داشته است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه "بیشتر بارش ها در کشور به صورت باران بوده"، تصریح کرد: بارش برف از آنجا اهمیت دارد که برف ها به مرور ذوب می شوند و منبعی برای تأمین آب در ابتدای بهار هستند و حتی در فصل گرم سال نیز منبعی برای تأمین آب در دامنه کوهها هستند چرا که در برخی نقاط کشور، برف تا میانه فصل گرم هم در ارتفاعات باقی می ماند.

وی ادامه داد: وقتی بیشتر بارش ها به صورت باران باشد، در جاهایی که سد ساخته ایم آبها ذخیره شده اما در نقاطی که سدی احداث نشده، این آب به سرعت از دسترس خارج می شود؛ اما در گذشته که بیش از سال جاری بارش ها به صورت برف بود، در نقاطی که سدی نیز وجود نداشته، همین ذوب شدن آهسته برف مثل یک منبع مستمر تأمین آب عمل کرده است.

محمودی خاطرنشان کرد: کشور ما از تغییر اقلیم تأثیر پذیرفته و اکنون شاهد تغییر الگوی بارش ها در کشور هستیم و این کاهش در میزان بارش برف، هشداری است تا برای استفاده از منابع آب سطحی که به صورت باران در دسترس قرار می گیرد، مدیریت بهینه تری را لحاظ کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: